خانه / وبلاگ / گوناگون / ارتباط با مشتری / مدیریت ارتباط با مشتریان (بخش 2)
CRM مخفف کلمه Customer Relationship Management و معادل مدیریت ارتباط با مشتری است. همه فرآیندها و فناوری‌هایی که باعث ایجاد، توسعه ، نگهداری و بهینه سازی روابط طولانی مدت و ارزشمند بین مشتری و شرکت می شود.

تاریخ انتشار: اسفند 21, 1394 تعداد بازدید: 542 بازدید تعداد دیدگاه ها: 0
CRM مخفف کلمه Customer Relationship Management و معادل مدیریت ارتباط با مشتری است. همه فرآیندها و فناوری‌هایی که باعث ایجاد، توسعه ، نگهداری و بهینه سازی روابط طولانی مدت و ارزشمند بین مشتری و شرکت می شود.

مدیریت ارتباط با مشتریان (بخش 2)

با سلام خدمت دوستان عزیز. این بخش ادامه مدیریت ارتباط با مشتریان (بخش 1) است.

مراحل طراحی و پیاده سازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان مشتمل بر گام‌های زیر است:

  • شناخت استراتژی بازاریابی، فروش و خدمات سازمان
  • تدوین استراتژی و اهداف سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان
  • تدوین نیازمندی‌های سازمان و کاربران در این حوزه
  • مهندسی مجدد فرآیندهای مرتبط مانند بازاریابی، فروش و خدمات به مشتری
  • ویژه‌سازی و بومی‌سازی نرم‌افزار جهت پاسخگویی به نیازهای ویژه سازمان
  • نصب، راه‌اندازی، عملیاتی سازی و آموزش سیستم به کاربران

اجزای راهکار مدیریت ارتباط با مشتریان

  • زیرسیستم بازاریابی
  • زیرسیستم فروش
  • زیرسیستم خدمات

راهکار مدیریت ارتباط با مشتریان دارای سه کارکرد یا جزء اصلی و محوری بازاریابی، فروش و خدمات می‌باشد.


برخی از امکانات و ویژگی‌های راهکار مدیریت ارتباط با مشتریان مایکروسافت:

  •  مدیریت فروش و افزایش فروش‌های موفق
  • مدیریت خدمات و حصول اطمینان از رضایت مشتری
  • امکان تغییر رابط کاربری بنا به نیاز کاربران
  • امکان استفاده از تقویم شمسی
  • اطلاع رسانی فروش
  • مدیریت مشتریان کاندید (بالقوه) و فرصت‌های کسب‌وکار
  • مدیریت فرآیند فروش از ابتدا تا انتها
  • مدیریت پیشنهاد قیمت‌های ارسالی به مشتری
  • مدیریت سفارشات
  • امکان اخذ گزارش‌های عمومی، تحلیلی و آماری از عملکرد فروش و کارکنان فروش
  • بررسی عملکرد رقبا
  • ابزارهایی برای تسهیل ارتباط با مشتری
  • دیریت درخواست‌های مشتری
  • ایجاد پایگاه اطلاعاتی کاملی از مشتریان حقیقی و حقوقی بدون محدودیت
  • کارتابل فعالیت‌ها برای زمانبندی و مشاهده فعالیت‌های مرتبط با مشتری
  • مدیریت قراردادها
  • ارتباط خودکار با مشتری
  • مدیریت سازمانی و کارکنان داخلی
  • معرفی کالا، خدمات و محصولات شرکت
  • مدیریت سفارشات و فاکتورهای مشتریان
  • پایگاه دانش رفع اشکالات مشتریان و ارائه خدمات با  قابلیت جستجو
  • مدیریت مستندات
  • یکپارچگی با دیگر محصولات مایکروسافت مانند مجموعه آفیس
  • بر اساس وب و مبتنی بر معماری NET.
  • سادگی کار و آموزش سیستم و اطمینان از رضایت توسط کارمندان، کارکنان و مشتریان
  • امکان تغییر عملیات بر اساس نیاز سازمان
  • امکان تغییر گردش کار بر اساس نیاز سازمان
  • کاربری سریع و ساده با اطلاعات بسیار زیاد
  • کاهش حجم فعالیت‌ها و رفت و آمدها و امکان مدیریت تمام فعالیت‌ها
  • راهبری و مدیریت مسیر فروش
  • وجود کارتابل فعالیت‌ها و ملاقات‌ها برای مسئولین فروش در ارتباط با مشتری
  • مدیریت مشتریان کاندید تا احراز شرایط لازم و تبدیل به مشتری واجد شرایط
  • امکان ردیابی ارتباطات و تماس‌ها با هریک از مشتریان
  • مدیریت خدمات و پشتیبانی
  • ارسال ایمیل‌های اتوماتیک و گروهی به مشتریان
  • امکان بررسی سفارشات هر مشتری
  • امکان مدیریت زمینه‌های بازاریابی مانند نمایشگاه‌ها ، کنفرانس‌ها و همایش‌ها
  • امکان مدیریت وظایف و کارها بر اساس نیاز مشتری و ایجاد بخشی به نام کالا بر اساس سفارش مشتری
  • وجود گزارش‌های متنوع و امکان تعریف گزارش‌های جدید


موارد کاربرد

  • فروش مکانیزه
  • بازاریابی مکانیزه
  • پیاده‌سازی و اجرای استراتژی فروش
  • سازماندهی تیم خدمات مشتریان
  • ارزیابی عملکرد کارکنان بازاریابی، فروش و خدمات
  • بهبود بخشیدن خدمت رسانی به مشتری
  • بهبود ارتباط با مشتری
  • پیاده‌سازی طرح تکریم ارباب رجوع
  • مکانیزه کردن خدمات و پشتیانی از مشتریان

از همراهی شما عزیزان سپاسگزارم

ارائه شده توسط : فریش تم

کانال تلگرام فریش تم
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • دیدگاه و سوالات شما توسط کارشناسان ما بین 1 تا 12 ساعت پاسخ داده خواهد شد.
  • از ارسال دیگاه جهت پشتیبانی محصولات تجاری خود داری کنید و برای پشتیبانی از بخش پشتیبانی سایت اقدام کنید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.