خانه / وبلاگ / بازاریابی اینترنتی / بازاریابی محتوا / 3 اشتباه مهلک در تولید اینفوگرافی
تولید اینفوگرافی

تاریخ انتشار: آبان 2, 1394 تعداد بازدید: 470 بازدید تعداد دیدگاه ها: 0

3 اشتباه مهلک در تولید اینفوگرافی

سلام به همگی

در طول چند سال گذشته، جستجوی اینفوگرافی در گوگل بیش از 800 درصد رشد داشته است و تولید اینفوگرافی نیز روزانه حدود 1 درصد رشد دارد. شاید این محبوبیت بالا، به دلیل نحوه یادگیری بسیاری از ما ربط داشته باشد؛ چون آزمایش های انجام شده نشان می دهند که 65 درصد مردم استعداد یادگیری تصویری بسیار بالایی دارند.

به همین دلیل است که پیش بینی می شود استفاده از اینفوگرافی آینده خوبی در استراتژی تولید محتوای سازمان ها و کسب و کار ها داشته باشد.

هم اکنون نتایج و دستاورد های اینفوگرافی ها تا حدی بالاست که توجه هر بازاریاب اینترنتی را به خود جذب می کند. وبسایت KiSSMetrics با تولید 47 عدد اینفوگرافی در دو سال توانست بیش از 2.5 میلیون بازدید و 41 هزار بک لینک از 3700 دامنه مختلف به دست آورد. این وبسایت همچنین محاسبه کرد که اگر برای به دست آوردن هر بازدید 5 سنت خرج می کرد، باید بیش از 125 هزار دلار خرج می کرد، در حالی که هزینه کلی تولید 47 عدد اینفوگرافی برایشان در حدود 28 هزار دلار بوده.

محتوای تصویری در شبکه های اجتماعی چه نتیجه ای می دهد؟

در فیسبوک، تصاویر بیش از 53 درصد بیشتر از پست های متنی “لایک” می شوند. شبکه اجتماعی پینترست هم که پایه ای تصویری دارد، حدود 70 میلیون کاربر دارد. محبوبیت اینستاگرام هم که بر همگان واضح است.

با وجود این همه تمایل به استفاده از محتوای تصویری، تولید و انتشار محتوا در قالب اینفوگرافی می تواند مزایای زیادی داشته باشد.

اما فراموش نکنیم که استفاده از هر فرمت بازاریابی اینترنتی، در کنار مزایای سرشار، خطرات بالقوه ای هم دارد. در این مطلب همراه فریش تم باشید تا چند مورد از خطرات و خطا های تولید اینفوگرافی را بررسی کنیم.

  • نوشتن متن بیش از حد

    همان طور که در بالا گفتیم، 65 درصد مردم در یادگیری از طریق تصاویر، بهتر از یادگیری از طریق خواندن هستند. و به همین دلیل بخصوص است که به اینفوگرافی روی آورده اند. حالا اگر بیاییم و اینفوگرافی را پر کنیم از متن و نوشته، چه سودی برای کاربر خواهد داشت.
    سعی کنید اطلاعاتی را که لازم هستند، حد لامکان در قالب جداول و تصاویر و آیکون ها منتقل کنید، تا متن و نوشته. اگر مجبور شدید از متن استفاده کنید، یادتان باشد: کوتاه و مختصر.
    زمان زیادی را صرف بهبود ظاهر اینفوگرافی کنید تا کاربر را خسته نکند و یادگیری را برایش لذت بخش کند.

  • در نظر نگرفتن “برندینگ”

    در مورد تولید محتوای متنی، بار ها گفته ایم که باید یک برند منحصر بفرد برای خود داشته باشید. یک راه و روش خاص در تولید محتوا که وقتی کسی آن را می بیند، بلافاصله در ذهنش به شما فکر می کند.
    همین نکته را باید در تولید اینفوگرافی نیز رعایت کنید. سبک تولید اینفوگرافی تان باید طوری باشد که کاربر در یک نگاه آن را تشخیص دهد.
    برای جلوگیری از کپی غیر قانونی، قرار دادن لوگو و نام وبسایتتان نیز نباید فراموش شود.

  • بیش از حد طولانی بودن اینفوگرافی ها

    طبق آمار هایی که از وبسایت Kiss metrics به دست آمده، یک اینفوگرافی نباید بیش از 6 نکته اساسی را در بر بگیرد. اگر مواردی که مطرح می کنید، بیشتر از 6 عدد باشند، بمباران اطلاعات صورت خواهد گرفت و اینفوگرافی اثربخشی خود را از دست خواهد داد.
    آمار به دست آمده نشان می دهند بیشترین اشتراک های شبکه های اجتماعی مربوط به اینفوگرافی هایی هستند که 6 نکته را مطرح می کنند. اگر اطلاعاتی که می خواهید انتقال دهید، بیشتر از 6 نکته هستند، بهترین راه جدا کردن آن ها و ایجاد قسمت های مختلف است. در پایان هر اینفوگرافی می توانید از کاربران بخواهید که ادامه بحث را در اینفوگرافی های آینده دنبال کنند.

اینفوگرافی ها می توانند تاثیر گذاری بالایی در سئوی وبسایت شما داشته باشند، اما نباید عجله کنید، چون مدتی زمان لازم است.

 ارائه دهنده فریش تم : مرجع قالب وردپرس , پوسته وردپرس , افزونه وردپرس , آموزش وردپرس , سئو , آموزش سئو

کانال تلگرام فریش تم
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • دیدگاه و سوالات شما توسط کارشناسان ما بین 1 تا 12 ساعت پاسخ داده خواهد شد.
  • از ارسال دیگاه جهت پشتیبانی محصولات تجاری خود داری کنید و برای پشتیبانی از بخش پشتیبانی سایت اقدام کنید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.