خانه / وبلاگ / گوناگون / ارتباط با مشتری / 7 مورد از مؤثرترین انواع بازاریابی ایمیل که باید بکار گیرید – قسمت اول
موثر ترین تکنیک های بازاریابی ایمیل

تاریخ انتشار: مرداد 25, 1394 تعداد بازدید: 385 بازدید تعداد دیدگاه ها: 0

7 مورد از مؤثرترین انواع بازاریابی ایمیل که باید بکار گیرید – قسمت اول

7 مورد از مؤثرترین انواع بازاریابی ایمیل که باید بکار گیرید – قسمت اولReviewed by فریش تم on Aug 16Rating: 5.07 مورد از مؤثرترین انواع بازاریابی ایمیل که باید بکار گیرید – قسمت اولدر این مقاله، 7 مورد از مهم‌ترین انواع بازاریابی با ایمیل و نحوه‌ی استفاده صحیح از آن‌ها را شرح داده و مزایا و معایب هر یک را بیان می‌کنیم...

طبق برخی تحقیقات انجام‌شده، تنها 3.26 درصد از ایمیل‌های ارسالی باز می‌شوند، بنابراین داشتن درک درستی از بازاریابی با ایمیل برای ارتباط مؤثر با مخاطبین ضروری به نظر می‌رسد.

در این مقاله، 7 مورد از مهم‌ترین انواع بازاریابی با ایمیل و نحوه‌ی استفاده صحیح از آن‌ها را شرح داده و مزایا و معایب هر یک را بیان می‌کنیم.

  • ایمیل‌های خوشامدگویی

همه­ی ما میدانیم که برداشت اولیه از چیزی، بسیار اثرگذار است. ایمیل خوشامدگویی اولین چیزی است که یک فرد با ثبت ایمیل خود در لیست ایمیل­های شما، می‌بایست دریافت کند. این ایمیل فرصت مناسبی برای تشویق به خرید بیشتر فراهم می­کند و در ایجاد اعتبار، اعتمادسازی و ارتقای نشان تجاری شما مؤثر است.

مزایا

این نوع از ایمیل‌ها سه مزیت اصلی دارند:

  1. در مشتری انتظار ایجاد می‌کنند. می‌فهمد که قرار است به او ایمیل بزنید، ایمیل‌های شما چه شکل و ظاهری دارند و می‌تواند آدرس شما را به لیست تماس خود اضافه کند.
  2. اشتراک آن‌ها را تأیید می­کنید. بسیاری از مشتریان ممکن است در هنگام ثبت آدرس ایمیل خود، تصوری از ایمیل‌های ارسالی شما نداشته باشند. ایمیل خوشامدگویی به آن‌ها اطلاع می‌دهد که انتظار دریافت ایمیل‌های بیشتر را داشته باشند، بنابراین ایمیل‌های شما را اسپم نمی‌کنند.
  3. ارسال خودکار این ایمیل‌ها ساده است. راه‌های زیادی برای تنظیم ارسال ایمیل با وقوع رویدادهای مشخص (مثلاً اشتراک فرد جدید) وجود دارد.

معایب

هیچ عیبی وجود ندارد!

  • ایمیل‌های اختصاصی

این نوع از ایمیل‌ها معمولاً توسط کسب‌وکارهای مختلف ارسال می‌شوند. ایمیل‌های اختصاصی تنها بر یک موضوع، مانند محصول جدید، اعلان یک خبر یا برگزاری یک رویداد، تمرکز دارند.

ایمیل‌های اختصاصی محبوبیت زیادی دارند زیرا ترکیبی از بهترین تکنیک‌های بازاریابی ایمیلی را شامل می­شوند: می‌توانند محرک باشند و افراد را به واکنش وادارند، عمومی و کلی نیستند و قابلیت به اشتراک‌گذاری دارند.

مزایا

  1. راه‌اندازی و ارسال این ایمیل‌ها آسان است. کافی است بفهمید که چه چیزی می‌خواهید بگویید. ایمیل‌های اختصاصی برای تعامل با مشتریان نیاز به گرافیک بالا و طرح‌های فانتزی ندارند.
  2. ردیابی ایمیل­های اختصاصی آسان است. این ایمیل­ها معمولاً تنها یک فراخوان دارند، بنابراین به‌راحتی می‌توان فهمید که چه افرادی روی آن­ها کلیک کرده‌اند.

معایب

  1. زمان‌بندی این ایمیل­ها می‌تواند دشوار باشد چون تنها وقتی ارسال می‌شوند که حرفی برای گفتن داشته باشید. ارسال حجم زیاد ایمیل یا تعداد بسیار کم آن­ها به مشترکین، هر دو اشتباه است.
  2. محتوای محدودی دارند. هدف اصلی از ارسال ایمیل‌های اختصاصی، تمرکز بر روی تنها یک مطلب است؛ بنابراین اگر اطلاعیه‌ها و پیشنهادات دیگر را ترکیب کنید پیام شما اثرگذاری خوبی نخواهد داشت.
  • ایمیل‌های خبرنامه

خبرنامه­ها روش بسیار خوبی برای اطلاع‌رسانی به مشتریان در بازه‌های زمانی معین هستند. پیش از آن که بخواهید خبرنامه راه‌اندازی کنید، باید اول هدف خود را مشخص کنید. به‌عنوان‌مثال، آیا می‌خواهید مطالب شما در شبکه­های اجتماعی به اشتراک گذاشته شوند؟ یا با پرورش مشتریان فعلی، نشان تجاری خود را استحکام بخشید؟ هدف شماست که محتوای خبرنامه‌تان را تعیین می‌کند.

مزایا

بااینکه خبرنامه­ها برای همه مناسب نیستند اما چند مزیت مهم دارند:

  • ارتباط مداوم با مشترکینتان، به شناخت نشان تجاری شما و ایجاد اعتماد و اطمینان در آن‌ها می‌انجامد.
  • می‌توانید بدون آنکه نیاز به تولید محتوای جدید داشته باشید، با خلاصه‌سازی پر بازدیدترین پست‌های هفته و یا پررنگ کردن اعلامیه­های اخیر، از محتوای موجود برای هدایت افراد به بازدید از سایتتان استفاده کنید.
  • ارسال خبرنامه‌ها، هرچند به‌اندازه‌ی پیام‌های خودکار خوشامدگویی ساده نیست، اما به‌طورکلی چندان زمان‌بر هم نیست.

معایب

  • خبرنامه‌ها برای حفظ ارتباطات موجود به کار می‌روند و مشتریان جدید را هدف قرار نمی‌دهند زیرا خبرنامه‌های شما تنها به مشترکینتان ارسال می‌شوند.
  • بسته به اینکه حرفه‌ای بودن ایمیلتان چقدر برایتان مهم باشد، ممکن است نیاز به استفاده از طراح و نویسنده داشته باشید که نیازمند صرف زمان و هزینه­ی اضافی ست.
  • ایمیل‌های خلاصه (دایجست)

این نوع ایمیل معمولاً نسخه‌ای «خلاصه‌تر» از خبرنامه است. با توجه به محتوای ایمیل­هایتان، می‌توانید آن‌­ها را برای ارسال در بازه‌های زمانی مشخص زمان‌بندی و خودکارسازی کنید. یک مثال خوب، ارسال اطلاعیه­ی پست­های جدید به‌صورت هفتگی برای مشترکین است. در برخی از سایت­ها نیز امکان تنظیم برخی مشخصات ایمیل­ها، مانند بازه­های زمانی دریافت ایمیل، توسط مشترکین وجود دارد.

مزایا

  • ارسال این ایمیل­ها، فارغ از تنظیمات اولیه، شما را زیاد درگیر نمی‌کند.
  • خواندن ایمیل­های خلاصه از خواندن خبرنامه‌ها راحت‌تر است و بعضی از مشترکین آن‌ها را ترجیح می‌دهند. اگر چیزی توجهشان را جلب کند به‌سادگی روی آن کلیک می‌کنند تا ادامه­ی مطلب را ببینند.

معایب

  • این‌گونه ایمیل­ها خیلی عمومی هستند. نشانه­ی خاصی از سوی شما به‌عنوان فرستنده وجود ندارد. این بدین معنی است که ترویج نشان تجاری و تعامل با مشتریان به‌درستی انجام نمی‌شود.
  • منبع: فریش تم ارائه دهنده : قالب فروشگاهی وردپرس ، پوسته تجاری وردپرس ، افزونه وردپرس ، آموزش وردپرس

کانال تلگرام فریش تم
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • دیدگاه و سوالات شما توسط کارشناسان ما بین 1 تا 12 ساعت پاسخ داده خواهد شد.
  • از ارسال دیگاه جهت پشتیبانی محصولات تجاری خود داری کنید و برای پشتیبانی از بخش پشتیبانی سایت اقدام کنید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.