خانه / وبلاگ / گوناگون / ارتباط با مشتری / 7 مورد از مؤثرترین انواع بازاریابی ایمیل که باید بکار گیرید – قسمت دوم
موثر ترین تکنیک های بازاریابی ایمیل

تاریخ انتشار: مرداد 25, 1394 تعداد بازدید: 379 بازدید تعداد دیدگاه ها: 0

7 مورد از مؤثرترین انواع بازاریابی ایمیل که باید بکار گیرید – قسمت دوم

7 مورد از مؤثرترین انواع بازاریابی ایمیل که باید بکار گیرید – قسمت دومReviewed by فریش تم on Aug 16Rating: 5.07 مورد از مؤثرترین انواع بازاریابی ایمیل که باید بکار گیرید – قسمت دومدر قسمت اول از این مقاله، 4 مورد از مهم­ترین انواع بازاریابی ایمیل را باهم دیدیم. در این قسمت با بیان 3 نوع دیگر از این ایمیل­ها به ادامه­ی مطلب می­پردازیم.

در قسمت اول از این مقاله، 4 مورد از مهم­ترین انواع بازاریابی ایمیل را باهم دیدیم. در این قسمت با بیان 3 نوع دیگر از این ایمیل­ها به ادامه­ ی مطلب می­پردازیم.

5- ایمیل‌های پرورش مشتریان بالقوه[1]

هدف اصلی از ارسال این ایمیل­ها تبدیل مشترکین به مشتریان شماست. بااینکه ارسال این ایمیل‌ها زمان‌بر است، اما تأثیر خوبی روی مشترکینتان دارند. بسته به منابعی که در اختیار دارید، می‌توانید از یکی از راه­های زیر استفاده کنید:

راه اول این است که بعضی از اوقات به‌روزرسانی‌ها و تغییرات قیمت‌ها را به مشترکین ایمیل کنید. این ایمیل­ها می‌توانند خودکار باشند و زمان زیادی برای ارسال نیاز نداشته باشند. روش دوم که زمان‌برتر است اما می‌تواند نتایج بهتری به همراه داشته باشد، اطلاع‌رسانی فواید و مزایای محصولات به مشتریان است. این کار، برای توجه به نیازهای مشتریان و بهترین روش فروش به آن‌ها، نیازمند شخصی‌سازی است.

مزایا

  • با ارسال این ایمیل­ها مستقیماً با مشتریانتان ارتباط برقرار می‌کنید و ایمیل‌هایتان را مشخصاً برای آن‌ها طراحی می‌کنید. این کار اعتماد و آگاهی افراد از نشان تجاری شما را افزایش می‌دهد.
  • شرکت HubSpot آمارهایی ارائه داده که بر طبق آن‌ها، ایمیل‌های پرورش مشتریان بین 4 تا 20 برابر مؤثرتر از ایمیل‌های اختصاصی به نظر می‌رسند.

معایب

  • عیب اصلی، میزان هزینه و زمان موردنیاز برای ارسال این ایمیل‌هاست. ممکن است به رویکرد متفاوتی برای هر مشتری وجود داشته باشد.
  • این ایمیل‌ها، برخلاف خبرنامه­ها که به لیست پرتعداد مشترکین ارسال می­شوند، افراد کمتری را در برمی‌گیرند و ایمیل‌های متعدد تنها به یک آدرس فرستاده می‌شوند.

 

6- ایمیل‌های تبادلی

این ایمیل‌ها با انجام یک فعالیت مشخص از سوی مشتری ارسال می‌شوند. مثلاً وقتی مشتری سبد خرید خود را رها می‌کند، بعد از چند روز به او ایمیل می‌زنید تا پرداخت نهایی را انجام دهد. یا مثلاً وقتی کسی برای یک کنفرانس آنلاین در وب‌سایت شما ثبت‌نام می‌کند، یک ایمیل تبادلی دریافت می‌کند که در آن از وی تشکر شده و جزئیات ورود به سیستم به او نشان داده می‌شود. هر رویدادی که در آن یک تراکنش اتفاق میفتد، فرصت خوبی برای ارسال این‌گونه ایمیل‌ها است.

مزایا

  • ایمیل‌های تبادلی برای مشتری خاص هستند و اطلاعات مهمی مانند تأیید و دریافت دارند، بنابراین نرخ بالایی از آن‌ها باز می‌شوند.
  • رابطه­ی شما با مشتری را بهبود می‌دهند. تشکر از افراد برای خرید محصول یا خدمت به تقویت نشان تجاری شما می‌انجامد.
  • خودکار سازی آن‌ها آسان است زیرا بر اساس فعالیت‌های افراد در سایت شما ارسال می‌شوند.

معایب

  • گاهی ایمیل‌های تبادلی مانعی برای اتمام خرید مشتریان ایجاد می‌کنند. مثلاً ممکن است ایمیل را گم کنند یا فعلاً نخواهند سفارش خود را تکمیل کنند.

 

7- ایمیل‌های سالگرد

صمیمی شدن با مشتریان یکی از مؤثرترین روش‌ها برای حفظ مشتریان و متقاعد کردن آن‌ها به انجام تراکنش در سایت وردپرس شما است. ایمیل‌های سالگرد راه خوبی برای تماس شخصی با مشترکین شما هستند و می‌توانند رویدادهای مختلفی را شامل شوند. مثلاً:

  • سالگرد پیوستن افراد به سایت شما
  • تاریخ تأسیس یا سالگردهای دیگر مرتبط با شرکت
  • تعطیلات عمومی
  • تاریخ تولد مشترک

این ایمیل‌ها اعتماد به نشان تجاری شما را افزایش می‌دهند. خصوصاً اگر با پیشنهادهای تکرار نشدنی همراه باشند. در مطالعاتی که توسط موسسه‌ی Experian انجام شده، نرخ باز کردن ایمیل‌های سالگرد سه برابر ایمیل‌های انبوه معمول بوده است.

مزایا

  • راه‌اندازی آن‌ها آسان است. اگر تاریخ تولد مشتریان را در هنگام ثبت‌نام دریافت کرده باشید، می‌توانید یک ایمیل خودکار تنظیم کنید که در این تاریخ‌ها ارسال شود. تنها کافی است کپی کنید!
  • می‌توانند در مورد رویدادهای مختلفی باشند و اهداف مختلفی را در برداشته باشند.

معایب

  • عیب خاصی برای این‌گونه ایمیل‌ها وجود ندارد، زمان زیادی برای پیاده‌سازی نیاز ندارند و روش مؤثری در بازاریابی ایمیلی هستند.

جمع‌بندی

7 مورد از برترین انواع بازاریابی ایمیلی و مزایا و معایب آن‌ها را باهم بررسی کردیم. اینکه از کدام‌یک از این روش‌ها استفاده کنید به عوامل متعددی ازجمله منابعی که در اختیار دارید و تعداد مشترکینتان بستگی دارد.

به‌طورکلی مؤثرترین روش بازاریابی ایمیلی ترکیبی از روش‌های ذکرشده است، بخصوص اگر مشترک بتواند ایمیل‌هایی که می‌خواهد دریافت کند مطابق میل خود تعیین کند.

[1] Lead Nurturing Emails

در قسمت بعدی آموزش با ما همراه باشید..

منبع: فریش تم ارائه دهنده : قالب پزشکی وردپرس ، پوسته خبری وردپرس ، افزونه وردپرس ، آموزش وردپرس

کانال تلگرام فریش تم
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • دیدگاه و سوالات شما توسط کارشناسان ما بین 1 تا 12 ساعت پاسخ داده خواهد شد.
  • از ارسال دیگاه جهت پشتیبانی محصولات تجاری خود داری کنید و برای پشتیبانی از بخش پشتیبانی سایت اقدام کنید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.