خانه / وبلاگ / بازاریابی اینترنتی / چرا محتوای سایت باید طبق سلیقه کاربران باشد!
user-freindly-home

تاریخ انتشار: بهمن 3, 1394 تعداد بازدید: 397 بازدید تعداد دیدگاه ها: 0

چرا محتوای سایت باید طبق سلیقه کاربران باشد!

چرا محتوای سایت باید طبق سلیقه کاربران باشد!Reviewed by فریش تم on Jan 23Rating: 5.0تولید محتوا براساس کاربرانمحتوایی باید تولید کنید که همه چیزش حول محور کاربرانتان بچرخد،خواسته های آنها رو برآورده کند به آنها توجه کند،به کلا همه چیزش طبق کاربران باشد

بازاریابان اینترنتی برخی اوقات بدیلیل تکراری شدن کارها و یا نداشتن حوصله کافی نمیتوانند دیگر محتوایی تولید کنند که مورد پسند کاربران قرار بگیرد،بنابرین مصلما مخاطب با مراجعه به سایت شما به یک مطلب غیر جذاب و با ساختاری تکراری روبرو خواهد شد که هیچ شور و اشتیاقی در کاربر اینجاد نمیکند که بخواهند مثلا از سایت شما خرید داشته باشند.

7-Common-Mistakes-of-Small-Business-Internet-Marketing-Strategies

فریش تم به شما میگوید که چطور مطلب بنویسید و چگونه محتوایی تولید کنید که در اصل مخاطب محور باشد طبق خواسته کاربرانتان باشد و روی آنها چگونه تمرکز کنید.

اصلا چگونه میشود محتوایی تولید کرد که طبق میل کاربرانتان باشد و خواسته های آنها را برآورده سازد؟

اصلا چرا باید محتوایی تولید کرد مطابق کاربران؟
شما مشتری رو در نظر بگیرید که به یک فروشگاه مراجعه میکند محصولی رو خریداری میکند که آنرا به خوبی دیده و پسندیده و درک کرده است اما متاسفانه اینترنت و فروش اینترنتی همچین قابلیت هایی ندارد و این مسئولیت رو شما باید با مهارت هایی که در همین مطلب به شما آموزش میدهیم انجام دهید، یعنی از یک محصول درک و دید به مخاطبتان القا کنید.

businessman-impressions1

راه های پیشنهادی ما برای خلق محتوا طبق خواسته ی کاربران:

• به خواسته های کاربرانتان اهمیت دهید و آنها را بشنوید و طبق میل و خواسته ی آنها قدم بردارید یکی از مهمترین اقدامات برای پیشرفت در تولید محتوا همین است که برای کاربرانتان و حرف هایشان اهمیت قائل باشید و تصمیماتتان حول محور خواسته های آنها بچرخد.

• قدم بعدی برای خلق یک محتوای کاربر پسند شناخت مخاطب است،که با این کار خیلی میتوانید به خواسته هایتان نزدیک شوید،شناخت مخاطب نیز از طرق مخلتفی انجام میپذیرد میتوانید و قابلیت های گوگل در این زمینه استفاده کنید(گوگل آنالیتیکز) و یا با بررسی آمار بازدید وبسایتتان به یه نتایجی برسید.اینجاد فروم نظرسنجی و همچین نظر خواهی از مخاطبین نیز میتواند تاثیر گذار باشد در شناخت درست از مخاطبتان برای تولید محتوا.

21500_891

استفاده از شبکه های اجتماعی نیز میتواند کار ساز باشد!

• به طوری که اگر شما بتوانید مخاطبینتان را شبکه های اجتماعی شناسایی کنید و آنها را دنبال کنید خیلی ساده میتوانید از موضوعات مورد علاقه آنها آگاه شوید.

برفرض مثال یک کاربری در صفحه فیسبوک خود مطالب فناوری اطلاعات(IT) رو با دوستانش به اشتراک میذارد شما میتوانید از این طریق چند برداشت کنید:
اول اینکه مخاطب شما به این زمینه حتما علاقه مند است.

دوم اینکه مخاطب شما این مطلب را از کدام وبلاگ یا وبسایت برداشته است و آن وبسایت چه چیزی از سایت شما بیشتر دارد که مخاطب به سایت آن رجوع کرده است.

با توجه به این نکات خیلی ساده میتوان محتوایی تولید کنید که خواسته ی کاربرانتان را برآورده کنند.

•  یک ایده جالب که فقط از یک ذهن خلاق برمی آید: ما در ادامه به شما میگوییم که چگونه با چند حرکت ساده کاری کنید که خوده مخاطبینتون برای شما بازاریابی کنند!!!

فرض کنید شما یک برند تازه کاره تولید کیف هستید اگر این کارها رو بکنید میتوانید یک همیشه برنده باشید:

شما هرچقدر هم که تازه کار باشید بالاخره چه کم چه زیاد مخاطبینی رو دارید و آن مخاطبین نیز اطرافیانی دارند که با آنها در شبکه های اجتماعی در ارتباطبند شما با برگزاری مساباقت و جشنواره ها و خیلی ایده های دیگه میتوانید هم شاخت خوبی از کاربرانتون بدست بیارید هم محتوایی تولید کنید که آنها میخواهند.

مثلا مسابقه ای برگزار کنید که هرکس با محصول شما عکسی بگیرد و به اشتراک بذارد یا در صفحات شبکه های اجتماعی نظر سنجی برپا کنید که مخاطبین در مورد محصول شما نظر بدهند و این نظر دهی نگاه ها رو به سمت محصول شما جذب میکند یا حتی میتوانید خودتان از مشتریانتون نظر خواهی کنید.

همانطور که میبیند با چند کار ساده پیشرفت های چشمگیری حاصل خواهد شد.

• مسئله بعدی که میتواند به شما کمک کند راه اندازی همایش هاست ، همایش هایی که توجه ها را به سمت خود جلب کند و از آن همایش مستنداتی برداشت شود و بعد از آن همایش به اشتراک گذاشته شود.

همایش ها حتما نباید حضوری و واقعی باشند میتوانید همایش های مجازی نیز راه اندازی کنید از این راه ها میتوانید اطلاعات جدید از کاربراتون بدست بیاورید.

از کودکی تا پیری

در قدم بعدی بررسی کنید که محتوای شما چه قشری از جامعه را در بر میگیرد چه رده ی سنی از آن استقبال بیشتری میکند؟

• در رده ای که استقبال بیشتری از شما میشود آن رده را هدف کار خود قرار دهید اما این نباید باعث شود که چشمتان را برروی گروه های سنی دیگر ببندید،سعی کنید برنامه هایتان را طبق خواسته ی آن گروه سنی که بیشتر هدف شما هستند متمرکز کنید و همچنان چشمتان را روی بقیه نبندید و برای رده های سنی دیگر نیز برنامه و طرح هایی داشته باشید چون هر رده ی سنی خواسته ها و سلیقه های خودش را دارد و شما باید به طرح های خود به تمامی آنها توجه داشته باشید.

• سعی کنید با سیاست عمل کنید فقط هدفتان معرفی محصول و خدمات خودتان نباشد اگر تازه کار هستید به شما پیشنهاد میکنیم بل کل دست از معرفی محصولتان بردارید و به بیشتر به کاربران و مخاطبینتون بپردازید(البته فقط در ابتدای کار) به خواسته های آنها بپردازید مشکلاتشان را رفع کنید به آنها توجه کنید آنها رو کمک کنید و به طور خلاصه آنها را هدف خود قرار دهید نه معرفی محصولتان را اما شاید این سوال برایتان پیش بیاید که پس کی محصول خودتان را معرفی کنید؟

اصلا نگران نباشید با مطالبی که هدف آنها کاربران هستند نیز میتوان بازاریابی و معرفی کرد.

محتوای شما نیز باید ساده باشد بدون به کار بردن کلمات سخت و کلماتی که فقط خواندن آنها چند دیقه وقت بخواهد!

ساده بنویسید در حد مخاطبینتون بنویسید(اگر سطح علمی مخاطبینتان خبر دارید در سطح آنها بنویسید)

از یک دستی دوری کنید از اشکال ، رنگ ها ، عکس ها و هر امکانی که میتواند متن شما رو از یک دستی دور کند استفاده کنید.

با رعایت این نکات به شما اطمینان میدهیم که چند برابر در داشتن مخاطب پیشرفت کنید و همچنین میتوانید آنها رو به مشتریان همیشگی خود تبدیل کنید.

•  در اخرین نکته را باید بگوییم یک طرح و برنامه ریزی ویژه روی بحث شبکه های اجتماعی داشته باشید محتوایی رو در شبکه های اجتماعی خود تولید کنید که برای اشخاصی که شما رو ودنبال میکنند جذاب باشد،مطالبی که بتوانند ارتباط برقرار کنند و هرچه بیشتر به جول پیش میروید و به خواسته های مخاطبینتون بیشتر پی میبرید مطالب خود را نیز مطابق با آن تغییر دهید.

repeat

نکته مهمی که همیشه باید به آن توجه داشته باشید:

از تولید محتوای بی روح و تکراری جدا خودداری کنید،برای مثال اگر خبرنامه ارسال میکنید اگر تبلیغات میکنید شدیدا از یکنواختی دوری کنید که تاثیرات منفی روی فروش شما خواهد داشت.

برای مثال همان کیف را در نظر بگیرید شما هرهفته یک ایمیلی با موضوع محصولات جدید به مخاطبینتون ارسال میکنید که یک ساختار تکراری و یک تیتر تکراری دارد شاید در دفعات اولیه کاربران به آن توجه کند اما در دفعات اگر همین ساختار تکراری رو داشته باشید به هیچ وجه حتی آن ایمیل رو باز هم نمیکند.کاربران شما چرا باید از یک برندی که همه ی خبرنامه هایش تکراری هست خرید کنند؟شما با تکرار ورزیدن در کارتان در اصل وقتتان را تلف میکنید.

اگر این خبرنامه های تکراری به طور مداوم ادامه یابد مصلما مشتریان شما لغو عضویت خواهند کرد و وقتی مشتری را دست بدهید ذهنیت بدی نیز از برند شما در ذهن آن نیز ایجاد شده است که برگرداندن آن مشتری را بسیار دشوار میکندپس دقت کنید.

ارائه دهنده فریش تم،بازاریابی اینترنتی،سئو.

باتشکر از همراهی شما.

 

کانال تلگرام فریش تم
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • دیدگاه و سوالات شما توسط کارشناسان ما بین 1 تا 12 ساعت پاسخ داده خواهد شد.
  • از ارسال دیگاه جهت پشتیبانی محصولات تجاری خود داری کنید و برای پشتیبانی از بخش پشتیبانی سایت اقدام کنید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.