خانه / وبلاگ / بازاریابی اینترنتی / ویژگی های سایت خوب برای بازاریابی
farishtheme

تاریخ انتشار: اسفند 4, 1394 تعداد بازدید: 584 بازدید تعداد دیدگاه ها: 1

ویژگی های سایت خوب برای بازاریابی

ویژگی های سایت خوب برای بازاریابیReviewed by فریش تم on Feb 23Rating: 5.0سایت خوب برای بازاریابیبرای داشتن مخاطبین زیاد باید در ابتدا یک سایت خوب داشته باشید و برای داشتن یک سایت خوب باید به نکاتی که در این مطلب ذکر میشود توجه کنید.

یک بازاریاب موفقی که در عرصه اینترنت فعالیت میکند قطعا دلیل موفقیت آن داشتن یک وبسایت خوب است در این پست ما سعی داریم آموزش فراهم آوردن یک سایت خوب رو به شما عزیزان آموزش دهیم.

 

loading-speed-760x400

سرعت باز شدن سایت:

سرعت باز شدن سایت یکی از عواملیست که تاثیرات مخرف یا مفید زیادی میتواند روی مخاطب بگذارد.

در نظر بگیرید که در سایتتان تصاویر و کدهای سنگینی بکار برده اید که موجب درتر بازشدن سایتتان میشود،هرچقدر سایت شما دیرتر لود شود احتمال اینکه مخاطب دیگر به سایت شما مراجعه نکند یا هنگام لود شدن سایت شما رو ترک کند بیشتر میشود.

درست است که در ایران کندی اینترنت مخاطبین رو حسابی ورزیده کرده اما هنوز هم این احتمال وجود دارد که سایت شما رو ترک کنند درصورت دیر لود شدن!!!

پس دقت کنید سرعت باز شدن سایت یکی از عوال مهم است.

 

image_685_800

صداهای آزار دهنده:

شاید شما سایتی دارید که به فروش گلچین های خوانندگان میپردازد به همین دلیل صدای یکی از خوانندگان رو در لود وبسایتتان قرار داده اید که پس از لود شدن صفحه به طور خودکار شروع به خواندن کند اما سلیقه هرکس در آهنگ ها متفاوت است امکان دارد مخاطبی از آن آهنگ هنگام لودینگ خوشش بیاد امکان دارد خوشش نیاد پس صداهایی بدین گونه رو کلا از ذهن خود بندازید بیرون.

در مورد پخش خودکار فیلم هم بدین گونه است و نباید فیلمی رو قرار داد تا به صورت خودکار اجرا شود.

مخاطب آن چیز را که میبیند برداشت میکند!:

یک نمونه واقعی از آن چیزی که ارائه میدهید رو نمایش بدید.

مثلا اگر سایتی برای فروش ماشین دارید تصویری قرار دهید که به مخاطب راحتی آن ماشین رو القا کند یا برای امینیت ماشین تصویر واقعی رو ارائه دهید که به مخاطب القا کند این ماشین از امینت بالایی برخوردار است و مخاطب آن چیز رو که مشاهده میکند برداشت میکند و این میتواند یکی از عوامل موفقیت یک بازاریاب خوب باشد.

Browsers-Keyboard-Kalepook

همخوانی سایت با مرورگر های مختلف:

وقتی سایتی رو طراحی میکنید حتما آنرو روی تمامی مرورگرهای معروف تست کنید تا به عملکرد درست آن پی ببرید.

فرض کنید عده ای از کاربران شما همگی از مرورگر کروم استفاده میکنند اما شما سایت خود را روی اینترنت اکسپلورر تست کرده اید و جواب گرفته اید اما سایت شما روی مرورگر کروم به خوبی باز نمیشود و همین میشود که همان عده ای که از کروم استفاده میکنند سایت شما رو ترک کرده و شما مخاطبینتون رو میبازید!!!.

خوش آمد گویی مرتبط:

فرض کنید سایتی دارید که به خدمات ماشین میپردازد.

مثلا گارانتی،لوازم یدکی و سایر چیزها از این دسته….

کدی رو طراحی کنید که تشخصی دهد مخاطب به دنبال چه چیزی و از چه طریق به سایت شما آمده است و پیغامی متناسب با آن چیز که مخاطب بدنبال آن به سایت شما امده است نمایش دهید این میتواند هوش سازنده سایت رو به مخاطب القا کند و همچنین مخاطبین شما نیز از این ترفند مصلما تعجب خواهد کرد.

درنظر بگیرید مخاطب شما در گوگل کلمه لوازم یدکی پراید رو سرچ کرده و به سایت شما مراجعه میکند و به محض ورود به سایت شما پیغامی مرتبط با همین مبحث مثلا “انواع لوازم یدکی پراید در بهترین کیفیت خدمت شما” رو به مخاطب نمایش میدهید با این کار شما میتوانید مخاطب رو کمی هیرت زده کنید.

ترغیب مخاطبین با عنوان و تیتر مناسب:

عناوین سایت شما و تیترهای بکار برده در مطالب شما باید پرمعنی و پر محتوا همچنین ترغیب کننده و جذاب باشند تا وقتی مخاطب با عنوان سایت شما برخورد ترغیب شود مطالب شما یا خدمات شما یا محصول شما رو مورد مشاهده قرار دهد.

عکس مناسب از محصول یا خدماتی که ارائه میدهید:

یک تصویر مناسب از محصول یا سرویسی که ارائه میدهید آماده کنید تا هرکسی با آن عکس برخورد یک سری از اهداف شما رو درک کند و هدف سایت شما رو نیز درک کند.

بطور کلی عکسی تهیه کنید که در برخورد اول مخاطب با آن مخاطب دید کلی نسبت به محصول یا سرویس شما پیدا کند و بتواند کمی به قابلیت ها و کارایی های آن پی ببرد.

قرار دادن محتوای ضروری بدون اسکرول:

scroll

محتواهایی که کاربر به دنبال آن است و آن در سایت شما وجود دارد رو طوری در سایتتان قرار دهید که بدون اسکرول در دسترس مخاطب قرار گیرد.

وقتی مخاطب توسط موتورهای جستجو بدنبال مطلبی به سایت شما هدایت میشود اما در و مرحله ی اول چیزی مبیند که با آن که میخواهد همخوانی ندارد سایت رو ترک میکند و این موجب کسر فروش یا کسر سود شما میشود.

چون مخاطب بدنبال چیزیت باید در مرحله ی اول آن چیزی که مخاطب میخواهد رو در دسترسش قرار داد چون ممکن است مخاطب یا کاربر اسکرول نکند و به پایین نرود بدنبال مطلبی که میخواست.

سایتتان رو از پیچیدگی نجات دهید:

اخیرا سایت هایی رو مشاهده میکنید که به محضه ورود به آنها گم میشوید اصلا نمیدانید کجا باید دنبال مطلب بگردید و الآن کجای سایت هستید و یک حالت سردر گمی به شما دست میدهد.

پس مخاطبین سایت خود رو از این بهران نجات دهید سایتی طراحی نکنید که بسیار شلوغ است و پر از رنگ های تند و زننده ی جور واجور که ذهن مخاطب رو به گنگی میکشد.از سایتی ساده بهره بگیرید و زیبایی های آن رو با سادگی جلوه دهید هرچیز ساده ای صرفان نباید زشت باشد!!!.

سادگی درکنار زیبایی خود یکی از عوامل جذب کاربران است،وجود دکمه ها و بنرهای بزرگ،اکشن های بی مورد همگی موجب سردرگمی مخاطبین میشود.

speech-techniques-1

 

فن بیان:

فن بیان در القای منظور و به رساندن شما به هدفی که دارید بسیار کمک میکند.

سادگی خود یک جذابیت خاصی دارد به گفتگوی ساده ای در مطالبتان بپردازید عامیانه و دوستانه با مخاطبینتون به صحبت کردن بپردازید به هیچ وجه از کلمات سخت استفاده نکنید که خواندن آن کلمه فقط یک دیقه زمان بگیرد!

البته شما در کنار ساده صحبت کردن باید به این نکات توجه داشته باشید:

• سن مخاطبین

• میزان تحصیلات مخاطبین

• سطح علمی مخاطبین

• مخاطب شما از چه قشری است

و….

با توجه کردن به این نکات میتوانید در نوشتن یک متن خوب برای رساندن درست منظورتان به خود کمک کنید!.

متون تیکه تیکه:

همانطور که در قبل گفته شد مخاطبین همیشه آن چیز که اول میبیند رو تجزیه و تحلیل میکنند و طبق آن تصمیم میگیرند.

خود شما حتما برایتان پیش آمده که مواقعی که امتحان دارید وقتی جواب سوالی 15 خط است به شدت براتون وحشتناکه اما اگه همان جواب به قطعات کوچکتری با تیتر بندی تقسیم شود به راحتی میتوانید با اون مواجه بشید.

همین عمل رو خودتون برای سایتتان پیاده سازی کنید.

وقتی مخاطب شما وارد سایت شما شده و مثلا شما توضیحاتی راجع به محصولتان داده اید که 50 خط است رو مشاهده میکند مطمئنا از خواندن آن صرف نظر کرده و حوصله خواندن آنرو هم ندارد،اما اگر توضیحاتتون رو بخش بندی کنید و به قطعات کوچکتری تقسیم کنید و برای همین قطعات کوچکتر عنوانی مرتبط در نظر بگیرید متوجه میشوید که خیلی موثر تر خواهد بود.

مثال بارز آن همین مطلبیست که هم اکنون دارید مشاهده میکنید!.

تیتر مطلبتون رو از یاد نبرید:

همیشه بیاد داشته باشید که راجع به چه چیزی دارید مطلب مینویسید این رمز موفقیت شما در نوشتن توضیحات یا مطالب سایتتان است.

حتما برای شما هم پیش آمده که راجع به موضوعی صحبت میکنید اما سره از یک بحث دیگری در میاورید دلیلش همین عدم توجه به موضوع اصلی است.

مخاطب شما اول موضوع مطلب رو دیده و بعد آنرو مطالعه میکند اما در مطالعه میبیند که اصلا هیچ ربطی به عنوان آن مطلب ندارد و مقصر این عمر شما هستید.

پس به مخاطب آن چیزی رو بدهید که قولش رو دادید!

از بحث اصلی خودتان دور نشوید.

استفاده از مطالب مرتبط:

فرض کنید شما فروشنده گوشی موبایل هستید در اینترنت و کاربر شما از طریق سرچ کردن کلمه گوشی مشکی سامسونگ به سایت شما آمده اما شما آن گوشی رو تمام کرده اید بدین صورت مخاطب قصد ترک سایت شما رو میگیرد.شما میتوانید با نشان دادن مطالب مرتبط به مخاطب توجه آن رو دوباره جلب سایت خود کنید.مثلا با نشان دادن گوشی بارنگ ها دیگر از همان مدل در قسمت مطالب مرتبط نظر مخاطبتون رو عوض کنید.

بازهم مخاطب خود را نجات دهید!!!:

از متن های چرخان و پر زرقو برق و مترحک و از تبلیغات رنگین و بزرگ و پنجره های پاپ آپ دوری کنید که هرچه بیشتر باشد مخاطبین شما نیز کمتر میشوند.تبلیغ های بیش از حد رابطه عکس با تعداد مخاطبین دارد!

چرخیدن راحت در سایت:

شاید مخاطب شما بخواهد قبل از استفاده از محصول یا خدمات شما چرخی در سایت شما بزند از سایر مطالب دیدن کند و با استفاده از صفحه ی درباره ی ما سایتتان اطلاعاتی رو راجع به شما بدست بیاورد اگر مراجعه کردن به این نقاط از سایت شما برای مخاطب سخت باشد مصلما مخاطب از خرید از سایت شما صرف نظر خواهد کرد.

همیشه فعال باشید:

اصلا یکی از اصولی ترین نکات برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی همین فعال بودن است نباید دست از تولید محتوا بردارید و باید همیشه بروز باشید.

اگر وقت کافی برای بروز بودن صرف نمیکنید درصد موفقیت شما یک درصد است اما اگر به همین یک درصد نیز اکتفا میکنید حداقل تاریخ انتظار مطالب خود رو حذف کنید تا مخاطب به قدیمی بودن مطالب شما پی نبرد!.

امکانات مخاطبین رو درنظر بگیرید:

اگر برای معرفی درست محصولتون راهی جز نمایش دادن فایل فلشی در سایت خود ندارید باید امکانات آنرو در اختیار مخاطب قرار دهید در غیر اینصورت مخاطب وقتی سایت شما رو باز میکند اگر نرم افزار فلش پلیر رو نصب نداشته باشد نمیتواند آن قسمت رو مشاهده کند و در این صورت تاثیر منفی القا خواهد شد و به احتمال زیاد سایت شما رو ترک خواهد کرد.

اما مبحث دیگر در نظر گرفتن سرعت اینترنت کاربران است ممکن است شخصی از اینترنت کندی استفاده کند و همین امر سبب شود که سایت شما برای آن مخاطب دیر باز شود و بعد از باز شدن با مشاهده فیلم فلشی روبرو شود که مجبور به دانلود آن است تا محصول شما رو بشناسد مطمئا باشید شاید یک درصد از مخاطبین در سایت بمانند تا آن محصول رو مشاهده کنند.

پیشنهاد ما این است که اصلا از چنین فیلم های برای کسانی که اینترنت ایرانی دارند استفاده نکنید!!!.

16426_868

جستجو در سایت:

مخاطبین شما وقتی مطلب مورد نظر خود را براحتی در سایتتان پیدا نکنند مجبور به جستجو کردن آن مطلب در سایت شما میشوند اما اگر شما از کادر جستجوی خوب یا کم امکاناتی برخوردار باشید مخاطب رو آزار میدهد.

کادر جستجویی طراحی کنید که مثلا براساس حروف الفبا یا بر اساس یک ویژگی خاص یک محصول بتواند آنرا پیدا کند و از قرار دادن کادرهای جستجوی اولیه و بی کاربرد خودداری کنید.

با استفاده از دیگران حرف های خود را اثبات کنید:

اگر در عرصه بازاریابی اینترنت عضو کسانی هستید که تازه کار نیستید از مزایایی که پس از استفاده از محصول شما شامل آن مخاطبینی که از محصول شما استفاده کرده اند شده تعریف کنید.

از آن مخاطبینی که از محصولتان استفاده کرده اند و از آن راضی هستند بخواهید که نظر خود را اعلام کنند و بخشی رو در نظر بگیرید تا بتوانند براحتی نظر خود را اعلام کنند تا سایر مخاطبین نیز بتوانند با توجه به نظرات آنها تصمیم مثبت تری بگیرند.

قرار دادن این بخش خیلی میتواند به فروش شما کمک کند اما دقت کنید که از مخاطبین واقعی که از محصول شما رو استفاده کردند استفاده کنید نه از مخاطبین غیر واقعی که همه ی آنها خودتان هستید،مخاطبین شما درک دارند و حقیقت رو از غیر حقیقت تشخیص میدهند و اگر کاری برخلاف خواسته ی آنها کنید به فروش خود لطمه ی بزرگی خواهید زد.

خواسته های خود را در جای مناسب قرار دهید!:

وقتی میخواهید کاربر مثلا فرمی رو برای شما پر کند و پر کردن آن فرم برای شما مهم است درخواست پرکردن آنرو در جای مناسب از کاربر بخواهید نه اینکه مثلا کاربر به هنگام دانلود از سایت شما باید اول فرمی رو پر کند!!!

تمامی این نکاتی که گفته شد برای رساندن مخاطب به آنچه هست که میخواهد.

با اضافه کردن چیزهایی که گفته شد و نیز با حذف کردن چیزهایی که گفته شد مخاطبین خود را به آنچه میخواهند برسانید تا شما هم به آنچه میخواهید برسید.

 

باتشکر از همراهی شما با فریش تم،وردپرس،قالب های وردپرس.

کانال تلگرام فریش تم
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • دیدگاه و سوالات شما توسط کارشناسان ما بین 1 تا 12 ساعت پاسخ داده خواهد شد.
  • از ارسال دیگاه جهت پشتیبانی محصولات تجاری خود داری کنید و برای پشتیبانی از بخش پشتیبانی سایت اقدام کنید.

یک دیدگاه