خانه / وبلاگ / بازاریابی اینترنتی / بازاریابی محتوا / چگونه محتوای قدیمی و به درد نخور خود را دوباره زنده کنیم؟
bible-1059080_1280_001_002

تاریخ انتشار: آذر 7, 1394 تعداد بازدید: 1,340 بازدید تعداد دیدگاه ها: 0

چگونه محتوای قدیمی و به درد نخور خود را دوباره زنده کنیم؟

اگر صاحب یک وبسایت هستید یا این که می خواهید در آینده یکی داشته باشید، قطعا یکی از بزرگ ترین دغدغه های تان این است که محتوای آن را چطور تولید کنید. در این باره مطالب زیادی منتشر کرده ایم؛ کافیست چرخی در بین مطالب بلاگ فریش تم بزنید تا با راهنما های متنوعی روبرو شوید.

با شروع تولید محتوا و پیش رفتن در این کار، با یک مشکل بزرگ دیگر نیز روبرو خواهید شد که به اندازه اولی حائز اهمیت است: از رده خارج شدن مطالب قدیمی و نسبتا قدیمی.

پیشنهاد مطالعه: تکنیک فراموش شده سئو: بهینه سازی مطالب قدیمی – قسمت اول

بیایید ابتدا صورت مساله را تعریف کنیم و ببینیم محتوای به درد نخور و تاریخ گذشته چیست؟

صفحات فروش قدیمی، صفحات مربوط به محصولاتی که دیگر به فروش نمی رسند، مطالبی که زمان مصرف شان گذشته است و اکنون به درد کاربر نخواهند خورد، و صفحاتی که خودتان هم فراموش شان کرده اید و حتی از وجود شان مطلع نیستید.

چرا باید محتوای تاریخ گذشته و به درد نخور را بازسازی کنیم؟

دلایل خوبی وجود دارند که شما را متقاعد خواهند کرد، صفحات تاریخ گذشته و قدیمی خود را دوباره زنده کنید. تعدادی از مهم ترین آن ها عبارتند از این ها:

  • سبک تر نگه داشتن وبسایت. درست است که هر چقدر مطالب بیشتری داشته باشید، طیف گسترده تری از کلمات کلیدی را هم در اختیار خواهید داشت، اما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که خزنده های موتور های جستجو پهنای باند و منابع سایت تان را مصرف می کنند. پس اگر تعدادی از صفحات و مطالب سایت تان در انتها منجر به هیچ گونه سودی نشوند، منابع تان را بیهوده مصرف می کنند.
    همچنین باید توجه داشته باشید که در اختیار داشتن کامل چند کلمه کلیدی انگشت شمار، بهتر از در اختیار داشتن ده ها کلمه کلیدی نیمه و ناقص است.
  • تازه نگه داشتن وبسایت. با مشخص کردن تکلیف مطالب قدیمی و به درد نخور، هم به موتور های جستجو و هم به کاربران خواهید فهماند که با سایتی تر و تازه سر و کار دارند.
  • بهبود تجربه کاربری. داشتن محتوایی کاملا به درد بخور و قابل استفاده، کاربر را از شر گشتن بین انبوه مطالب خسته کننده (و به عبارت دیگر آشغال!) آسوده می کند.
    با احترام گذاشتن به زمان و انرژی ارزشمند کاربران، این دیدگاه را به آن ها خواهید داد که شما نیز قابل احترام هستید.

پیشنهاد مطالعه: 4 ویژگی یک محتوای پر طرفدار و خواندنی

حالا اگر متقاعد شدید لازم است کاری انجام دهید و اقدامی کنید، بهتر است راهکار های پیش رو را نیز بدانید:

  • ریدایرکت کنید (301). این گزینه شاید بیشتر از سایر گزینه هایی که مطرح خواهیم کرد، کاربرد داشته باشد. این صفحات را به صفحه اصلی خود ریدایرکت نکنید، چون گوگل از دست تان ناراحت خواهد شد. برای این که هم بتوانیم دل گوگل را به دست آوریم و هم در مورد مطالب به درد نخور مان کاری کنیم، بهتر است آن ها را به صفحاتی ریدایرکت کنیم که همان کارکرد صفحه قدیمی را دارند، اما محتوای شان جدید است و مشکل کاربر را حل خواهد کرد.
  • حذف کنید (404). اگر حوصله کار های اضافی را ندارید و فقط می خواهید از شر عناصر نامطلوب! وبسایت تان راحت شوید، تیر خلاص را بزنید. بهتر از این است که همانجا بمانند و برایتان هزینه تحمیل کنند.
    اما یک نکته بسیار بسیار مهم در این رابطه: حذف کردن یک صفحه می تواند برایتان گران تمام شود.
    با انجام این کار نه تنها لینک های وارده از موتور جستجو را از دست خواهید داد و آن را عصبانی خواهید کرد، بلکه کاربر نیز ناراحت خواهد شد (دیدن صفحه 404 برای هیچ کس خوشایند نیست). در یک مطلب دیگر توضیحات بیشتری در مورد ریدایرکت 403 و 404 داده ایم.
  • بازیابی کنید. بهترین گزینه پیش رو همین است؛ و همچنین سخت ترین. برای انجام این کار باید خودتان را جای کاربر گذاشته و صفحه مورد نظر را نگاه کنید. سپس فکر کنید این صفحه چه چیزی کم دارد و چگونه می توان آن را مفید و به درد بخور کرد؟
    اگر لازم است محتوای جدیدی به محتوای موجود اضافه شود، همین کار را کنید. اگر لازم است بخشی از اطلاعات نادرست تصحیح شود، تصحیح کنید. خلاصه این که بسته به نوع صفحه و محتوایش، تصمیمی مناسب بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: چرا کاربران به محتوای مان اهمیت نمی دهند؟

در این مطلب، راهکار های برخورد با مطالب تاریخ گذشته و به درد نخور را به طور کلی بررسی کردیم. اما مشکل، تنها با دانستن موارد بالا حل نخواهد شد و لازم است روش های عملی انجام شان را نیز بدانیم. در قسمت بعدی دقیقا به همین امر خواهیم پرداخت. پس همراه ما باشید.

 ارائه دهنده فریش تم : قالب وردپرس , پوسته وردپرس , آموزش وردپرس , سئو , آموزش سئو

کانال تلگرام فریش تم
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • دیدگاه و سوالات شما توسط کارشناسان ما بین 1 تا 12 ساعت پاسخ داده خواهد شد.
  • از ارسال دیگاه جهت پشتیبانی محصولات تجاری خود داری کنید و برای پشتیبانی از بخش پشتیبانی سایت اقدام کنید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.