خانه / وبلاگ / گوناگون / ارتباط با مشتری / چهار اشتباه رایج در طراحی صفحه ورود
صفحه ورود

تاریخ انتشار: مرداد 9, 1394 تعداد بازدید: 670 بازدید تعداد دیدگاه ها: 0

چهار اشتباه رایج در طراحی صفحه ورود

چهار اشتباه رایج در طراحی صفحه ورودReviewed by فریش تم on Jul 31Rating: 5.0چهار اشتباه رایج در طراحی صفحه ورودشاید باور کردنش سخت باشد اما بسیاری از صفحات ورودی که از لحاظ زیبایی جزو بهترین های جهان به حساب می آیند، در رسیدن به هدف خود ناکام می مانند.

 سلام دوستان گرامی فریش تم

شاید باور کردنش سخت باشد اما بسیاری از صفحات ورودی که از لحاظ زیبایی جزو بهترین های جهان به حساب می آیند، در رسیدن به هدف خود ناکام می مانند.

چرا؟ چون وقتی بیش از اندازه روی طراحی تمرکز کنید و از مخاطب چشم پوشی کنید، در دام های طراحی صفحه فرود گرفتار خواهید شد.

در این پست، دو مورد از اصلی ترین دام ها را برایتان معرفی خواهیم کرد پس همراه ما باشید.

نشان ندادن محصول

اجازه دهید به عنوان مثال صفحه ورود اپلیکیشن iMenuPro را بررسی کنیم. این اپلیکیشن به دارندگان رستورانها اجازه می دهد برای خود منو طراحی کنند:

 

همان طور که می بینید صفحه بسیار زیبایی است و محتوایش به خوبی مدیریت شده. اما تنها عیبی که دارد این است که خود محصول نشان داده نشده است.

کاربرد iMenuPro طراحی منو برای رستوران هاست، ولی با این وجود هیچ نمونه ای از یک منو که با اپلیکیشن طراحی شده باشد وجود ندارد. این مساله یک خطای بسیار بزرگ در طراحی صفحه ورود است.

برای این که بتوانید چیزی را به مشتری بفروشید، باید آن را به او نشان دهید. اگر مشتری نتواند خودش را در حال استفاده از محصول شما تصور کند، قطعا نخواهد توانست خریدن آن را تصور کند.

توضیح ندادن در مورد فعالیت های خود

بسیاری از کاربرانی که به صفحه ورود شما می آیند، هیچ اطلاعاتی در مورد شما ندارند. آن ها نمی دانند شما که هستید؟ چه خدماتی ارائه می دهید؟ یا سابقه تان چقدر است؟ این اطلاعات باید در صفحه ورود به مشتری داده شوند. برای مثال به این نمونه توجه کنید:

 

تنها اطلاعاتی که می توانیم با مشاهده صفحه ورود بالا به دست آوریم، این است که نامشان Marketing Genesis است و سمیناری در مورد بازاریابی ارائه می دهند – البته در مورد قسمت دوم زیاد مطمئن نیستیم چون توضیح داده نشده است.

این خطا ها را بسیاری از طراحان صفحه ورود مرتکب می شوند که تاثیر بسیار بدی دارند:

  • در همان ابتدای صفحه از شما دعوت می شود که “حالا ثبت نام کنید” ، در حالی که به هیچ وجه نمی دانید برای چه چیزی باید ثبت نام کنید.
  • هنگام طراحی صفحه این طور تصور شده که شما اطلاعات کافی در مورد شرکت شان را دارید.

این اشتباه نیز مانند اشتباه قبلی بسیار پر تکرار است و تقریبا در یک سوم صفحات ورود مشاهده می شود.

در طراحی صفحه فرود باید طوری عمل کنید که گویی هیچ کدام از مخاطبان هیچ اطلاعاتی از شما و شرکت تان ندارند. ابتدا خودتان را معرفی کنید، سپس برای خواننده توضیح دهید که استفاده از محصولات یا خدمات شما چه تاثیری در زندگی اش خواهد داشت.

صفحه ورود زیر نمونه خوبی از رعایت این نکته است:

 

استفاده بیش از اندازه از متن

یکی از واضح ترین حقایقی که در مورد کاربران اینترنتی وجود دارد، این است که صبر و حوصله اندکی دارند؛ یعنی اگر از آن ها بخواهیم متن هایی طولانی بخوانند، مطمئن باشید بیشتر شان فرار خواهند کرد. این کم صبر بودن در صفحات ورود بسیار پر رنگ تر است؛ کافیست چند پاراگراف متن ریز در صفحه ورود خود بنویسید تا تاثیر گذاری اش را چندین برابر کاهش دهید.

برای نمونه این صفحه ورود را مشاهده کنید:

 

در مورد شرکت و خدماتی که ارائه می دهند، اطلاعات بیش از حد زیادی نوشته شده است. مطمئن باشید اکثر کاربران حوصله خواندن همه متون را نخواهند داشت.

راهکار اصلی برای نیفتادن در این دام، خلاصه کردن تا آخرین حد امکان است. هر کلمه ای را که در صفحه فرود می نویسید، با دقت بررسی کنید و از خود بپرسید: آیا بدون نوشتن این کلمه هم می توانم اصلی ترین بخش پیام خود را برسانم؟

دادن امکان انتخاب به کاربران

بسیاری از خدمات و محصولاتی که توسط وبسایت ها ارائه می شوند، چندین مدل مختلف دارند. برای مثال اگر در حال فروختن کفش هستید، دو نوع عمده وجود دارد: کفش دخترانه و کفش پسرانه.

اگر بخواهید در صفحه فرود خود هر دو نوع مخاطب را هدف بگیرید، موفق نخواهید شد هیچ کدام را داشته باشید. بهترین کار این است که روی یک زمینه و یک نوع محصول تمرکز کنید و در صفحه فرود خود برای کاربر انتخاب دومی پیشنهاد ندهید.

اگر به صفحه فرود زیر توجه کنید خواهید دید که برای کاربر امکان انتخاب گذاشته است:

 

وقتی کاربران را قبل از دیدن محتوا و یا محصول مجبور به انتخاب کنید، مطمئن باشید که بیشتر شان از دست خواهند رفت.

یادتان باشد، مشتری نباید فرصت فکر کردن داشته باشد. در غیر این صورت چند دستگی به وجود خواهد آمد و فروش تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

اگر کسب و کارتان به گونه ای است که باید پرسونا های مختلفی از افراد را جذب کنید، بهتر است برای هر زمینه، یک کمپین و صفحه ورود جداگانه در نظر بگیرید.

به جای این که تبلیغ “عطر” کرده و از کاربر بعد از هدایت شدن به صفحه فرود بخواهید مردانه یا زنانه بودنش را انتخاب کند، بهتر است دو صفحه ورود مجزا طراحی کرده و از همان ابتدا “عطر مردانه” و “عطر زنانه” را تبلیغ کنید.

 

این ها چهار مورد از متداول ترین اشتباه های طراحی صفحه فرود بودند. آیا شما نیز در کمپین خود در دام این اشتباه ها افتاده اید؟

 

منبع: فریش تم

کانال تلگرام فریش تم
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • دیدگاه و سوالات شما توسط کارشناسان ما بین 1 تا 12 ساعت پاسخ داده خواهد شد.
  • از ارسال دیگاه جهت پشتیبانی محصولات تجاری خود داری کنید و برای پشتیبانی از بخش پشتیبانی سایت اقدام کنید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.