خانه / وبلاگ / بازاریابی اینترنتی / بازاریابی محتوا / تکنیک فراموش شده سئو: بهینه سازی مطالب قدیمی – قسمت اول
بهینه سازی مطالب قدیمی

تاریخ انتشار: شهریور 27, 1394 تعداد بازدید: 329 بازدید تعداد دیدگاه ها: 0

تکنیک فراموش شده سئو: بهینه سازی مطالب قدیمی – قسمت اول

همه ی کسانی که یک وبسایت دارند و برای آن محتوا تولید می کنند، حتما با زحمات بالای تولید محتوا (چه متنی، چه تصویری و ویدیویی، و …) آشنا هستند. اگر شما جزو این افراد هستید، می دانید که برای نوشتن یک مطلب ساده هزار کلمه ای، اگر خیلی حرفه ای باشید، باید حداقل یک ساعت زمان صرف کنید.

با وجود این همه زحمت، می بینیم که وقتی چند هفته یا چند ماه (بعضا حتی چند روز) از منتشر کردن مطالب مان می گذرد، ارزش شان را از دست می دهند و دیگر بازدید کننده چندانی به خود جذب نمی کنند.

حتما شما هم تایید می کنید که این، مشکل کوچکی نیست و می تواند بسیاری از ما ها را از ادامه تولید محتوا دلسرد کند.

برای این که مساله را حل کنیم، باید بتوانیم مطالب قدیمی مان را نیز مانند مطالب جدید بهینه سازی کنیم. همان طور که در عنوان این مطلب هم اشاره کردیم، متاسفانه در فضای وب ایران توجه چندانی به مطالب قدیمی و بهینه سازی آن ها نمی شود.

در این مطلب سعی خواهیم کرد بعد از تعریف “بهینه سازی مطالب قدیمی”، راهکار هایی موثر برای نحوه انجام آن ارائه دهیم. همراه فریش تم باشید.

 historical optimization

بهینه سازی مطالب قدیمی چیست؟

به زبان ساده “بهینه سازی مطالب قدیمی” یعنی این که کاری کنیم مطالب “قبلی” منتشر شده در وبسایت مانند مطالب جدید شده و بیش از پیش برایمان ترافیک تولید کنند. منظورمان هم از مطالب “قبلی”، تمام مطالبی هستند که در سایت وجود دارند؛ چه سه سال قبل منتشر شده باشند و چه سه روز قبل.

برای درک بهتر مساله اجازه دهید چند مورد از آمار مربوط به وبسایت HubSpot در همین زمینه را بررسی کنیم.

  • به طور معمول حدود 76 درصد از بازدید های ماهانه این وبسایت توسط پست های قدیمی ایجاد می شوند (مطالب قدیمی تر از یک ماه).
  • 92 درصد از تبدیل های ماهانه نیز از مطالب قدیمی به دست می آیند.

آمار بهینه سازی و سئوی مطالب قدیمی

یعنی اگر به مدت یک ماه هیچ مطلب جدیدی در این وبسایت منتشر نشود، 67 درصد بازدید ها همچنان وجود خواهند داشت.

شاید تا به این جا همه چیز خوب به نظر برسد و فکر کنید هیچ نیازی به بهینه سازی مطالب قدیمی نیست چون به خوبی کارشان را انجام می دهند. اما تمام ماجرا همین نیست.

به این ارقام هم توجه کنید:

  • 46 درصد از تبدیل های مربوط به مطالب قدیمی توسط فقط 30 عدد پست به دست آمده اند.

حالا اگر بگوییم این وبسایت در هر ماه بیش از 200 مطلب منتشر می کند و کلا حدود 6000 مطلب دارد چه؟

با مشاهده نمودار زیر می توانید درک بهتری داشته باشید:

آمار بهینه سازی و سئوی مطالب قدیمی

در دایره سمت چپ مشاهده می کنید که 46 درصد تبدیل ها از همان 30 مطلب قدیمی هستند و 54 درصد نیز از 5970 پست قدیمی باقیمانده. دایره سمت راست نیز تعداد کل پست ها را نشان می دهد – قسمت آبی همان 30 عدد پست را نشان می دهند. می بینید که درصد ناچیزی (0.5 درصد) از مطالب قدیمی، نزدیک به نیمی از تبدیل های یک وبسایت را تشکیل می دهند.

راهکار چیست؟ بهینه سازی مطالب قدیمی

برای این که بتوانیم از پتانسیل وبسایت مان بیشترین استفاده را بکنیم، باید مطالب قدیمی را بهینه سازی کنیم. اما سوال اینجاست که چطور؟ باید در دو قدم جداگانه این کار را انجام داد:

  • کاری کنیم که تعداد تبدیل پست های پر-بازدید ولی کم-تبدیل” بیشتر شود. (همان بهینه سازی تبدیل)
    وقتی می توانید پست هایی را که بیشترین تبدیل را دارند، به راحتی شناسایی کنید، با همان روش می توانید پست های به درد نخور را نیز شناسایی کنید. پیشنهاد می کنیم فقط پست هایی را شناسایی کنید که علی رقم داشتن بازدید بالا، نرخ تبدیل کمی دارند.
    مرحله بعدی، افزایش میزان تبدیل مطالبی ست که تعیین کرده اید. در ادامه همین مطلب خواهیم گفت چگونه.
  • کاری کنیم که پست های پر-تبدیل مان بیشتر از پیش بازدید به دست آورند. (همان بهینه سازی بازدید)
    تقریبا برعکس مورد قبلی، می توانید مطالبی را هم شناسایی کنید که نرخ تبدیل بالایی دارند، ولی میزان بازدید شان چندان زیاد نیست. اگر بتوانید این مطالب را طوری بهینه سازی کنید که از موتور های جستجو ترافیک ارگانیک بیشتری جذب کنند، دومین قدم اساسی را برداشته اید.

چرا باید بهینه سازی مطالب قدیمی را جدی بگیریم؟

این روز ها در اینترنت با مساله افزایش تصاعدی محتوا روبرو هستیم. اگر گراف زیر را مشاهده کنید متوجه منظور مان خواهید شد:

مقالات منتشر شده در وردپرس

در این گراف تعداد مقاله های منتشر شده در اینترنت از اکتبر 2006، در پلتفرم وردپرس را مشاهده می کنید. همان طور که مشخص است، در می ماه 2015 بیش از 58 میلیون مقاله منتشر شده است. دوباره تاکید کنیم که آمار بالا مربوط به وبسایت هایی است که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنند.

روز به روز تعداد تجارت هایی که به اهمیت تولید محتوا پی می برند، افزایش می یابد و محتوای تولید شده توسط آن ها با سرعتی سرسام آور رشد می کند. با رشد محتوا، رقابت شدیدی نیز برای به رخ کشیدن آن ایجاد می شود؛ یعنی وبسایت ها باید کاری کنند که محتوای آن ها از بین میلیون ها عدد محتوای مشابه دیگر، در اختیار کاربر قرار گیرد.

مشکل اصلی در رابطه با افزایش عرضه محتوا این است که تقاضای آن تقریبا ثابت است و تغییری نمی کند. مصرف کننده های محتوا که همان کاربران باشند، با افزایش تعداد وبسایت ها افزایش نمی یابند و به هیچ وجه نمی توانند آمار بالا را جبران کنند.

با وجود این مسائل، برآورد ها نشان می دهند که 50 درصد محتوای تولید شده در اینترنت کاملا بلا استفاده می ماند و تقریبا به هیچ دردی نمی خورد.

پس واقعیت تلخ این است که تنها افزایش میزان تولید محتوا نمی تواند موفقیت وبسایت شما را تضمین کند.

اینجاست که به اهمیت واقعی بهینه سازی مطالب قدیمی پی می بریم.

امیدواریم توضیحاتی که ارائه شد توانسته باشند توجه شما را به این مساله حیاتی جلب کنند. در قسمت بعدی این مطلب راهکار های عملی “بهینه سازی نرخ تبدیل” و “بهینه سازی بازدید مطالب قدیمی” را بررسی خواهیم کرد.

فریش تم :

قالب فروشگاهی وردپرس,پوسته وردپرس,قالب شرکتی وردپرس,قالب چند منظوره وردپرس

کانال تلگرام فریش تم
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • دیدگاه و سوالات شما توسط کارشناسان ما بین 1 تا 12 ساعت پاسخ داده خواهد شد.
  • از ارسال دیگاه جهت پشتیبانی محصولات تجاری خود داری کنید و برای پشتیبانی از بخش پشتیبانی سایت اقدام کنید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.