خانه / وبلاگ / تبلیغات آنلاین / تولید محتوا و سئو / اصلی ترین نکات بهینه سازی وبسایت
قالب وردپرس

تاریخ انتشار: مرداد 23, 1394 تعداد بازدید: 363 بازدید تعداد دیدگاه ها: 0

اصلی ترین نکات بهینه سازی وبسایت

اصلی ترین نکات بهینه سازی وبسایتReviewed by فریش تم on Aug 14Rating: 5.0اصلی ترین نکات بهینه سازی وبسایتدر بین متخصصان بهینه سازی وبسایت جمله ای معروف وجود دارد که می گوید: بهترین جا برای پنهان کردن یک جسد، صفحه دوم نتایج جستجوی گوگل است...

 سلام خدمت همراهان فریش تم

در بین متخصصان بهینه سازی وبسایت جمله ای معروف وجود دارد که می گوید: بهترین جا برای پنهان کردن یک جسد، صفحه دوم نتایج جستجوی گوگل است!

اگر به رفتار کاربران هنگام گشت و گذار در اینترنت و جستجو در سایت هایی مانند گوگل دقت کنیم، خواهیم دید این جمله چندان بی راه نیست. بیش از 80 درصد کاربران هنگام جستجو در گوگل، در همان چند نتیجه اولی که نمایش داده شده است، به نتیجه مورد نظر خود می رسند و بقیه نتایح را اصلا نمی بینند.

همین رفتار باعث می شود اهمیت بهینه سازی وبسایت و سئو بیش از پیش برای ما مشخص شود. اما مقوله بهینه سازی، بسیار گسترده است و تسلط بر آن برای هر کسی که یک وبسایت دارد، بسیار زمان بر و سخت خواهد بود. دلیلی ندارد همه افرادی که صاحب یک وبسایت هستند و کسب و کارشان در زمنیه ای به غیر از اینترنت و وب است، به طور تخصصی وارد حوزه سئو شوند و زمان زیادی را صرف یادگیری مفاهیم آن کنند.

به همین جهت تصمیم گرفته ایم شما را در جهت ایجاد تحول در کسب و کار همراهی کرده و آموزش ها و مشاوره های لازم در زمینه سئو را به آسانی در اختیار تان قرار دهیم. همراه ما باشید تا در این مطلب اصلی ترین نکات بهینه سازی وبسایت را به طور خلاصه و با زبان ساده بررسی کنیم.

بهینه سازی وبسایت

موارد و نکات ریزی که باید رعایت کنید تا مطالب و نوشته هایتان در اینترنت به خوبی دیده شوند، بسیار زیاد هستند، اما چهار مورد از آن ها اهمیت مضاعفی دارند. اجازه دهید یک به یک آن ها را بررسی کنیم:

برچسب عنوان یا Title tag : برچسب عنوان همان نوشته ای است که در نتایج جستجو ها به رنگ آبی نمایش داده می شود و با کلیک کردن روی آن به صفحه مورد نظر راه پیدا می کنید. به طور کلی، نشان دهنده عنوان کلی صفحه است و اصلی ترین عامل در سئو.
بهتر است برچسب عنوان را حداکثر تا 65 کاراکتر بنویسید تا به طور کامل نمایش داده شود.

توضیحات متا: این همان متنی است که در زیر برچسب عنوان نمایش داده می شود، یعنی توضیحی نسبتا مفصل تر در مورد آنچه در صفحه موجود است. اهمیت توضیحات متا نیز بسیار بالاست، چون بعد از عنوان، اصلی ترین ابزار شما برای جذب مخاطب به کلیک کردن است.

تگ H1: تگ H1 به عنوان راهنمایی است برای خزنده های موتور های جستجو گر. در هر صفحه فقط یک تک H1 وجود دارد و باید مشابه عنوان صفحه (برچسب عنوان) باشد. تگ H1 را به عنوان سوالی در نظر بگیرید که امکان دارد کابران در موتور جستجو تایپ کنند. با انجام این کار و همچنین قرار دادن مناسب چندین کلمه کلیدی، می توانید مطلب خود را به بهترین صورت در مقابل دید همه قرار دهید.

تگ های Alt : این تگ ها توضیحات پشت پرده محتوای شما، مانند تصاویر، در وبسایت هستند. از آن جایی که موتور های جستجو نمی توانند تصویر ها را دیده و درک کنند، با استفاده از این تگ ها، موضوعشان را توضیح می دهیم. تگ های Alt باید مختصر، توصیف کننده، و دارای کلمه کلیدی باشند.

دلیل دیگری که تگ Alt را باید با دقت بنویسید این است که برای افراد نابینا کاربرد دارد. آن ها با استفاده از نرم افزار های متن خوان، محتوای صفحه شما را بررسی می کنند و این نرم افزار ها وقتی به یک تصویر رسیدند، تگ Alt مربوط به آن را می خوانند.

محتوای تکراری

اگر محتوای خود را به خوبی مدیرت نکنید، می تواند برای بهینه سازی آن مهلک باشد. وجود داشتن چندین کپی از یک مطلب در سایت، اهمیت آن را تا حد زیادی می کاهد و از آن جایی که گوگل سعی می کند محتوای تکراری را از لیست نتایج خود حذف کند، این امکان وجود دارد که صفحه مورد نظر شما نمایش داده نشود.

محتوای تکراری می تواند به صورت غیرمنتظره در وبسایت شما پدیدار شود؛ برای مثال اگر مطلب شما نسخه قابل چاپ نیز داشته باشد و این نسخه ایندکس شود، محتوای تکراری در نظر گرفته خواهد شد.

 منبع فریش تم ارائه دهنده : آموزش سئو ، آموزش وردپرس ، قالب وردپرس

 

کانال تلگرام فریش تم
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • دیدگاه و سوالات شما توسط کارشناسان ما بین 1 تا 12 ساعت پاسخ داده خواهد شد.
  • از ارسال دیگاه جهت پشتیبانی محصولات تجاری خود داری کنید و برای پشتیبانی از بخش پشتیبانی سایت اقدام کنید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.