خانه / وبلاگ / بازاریابی اینترنتی / بازاریابی محتوا / چگونه محتوایی به درد بخور تولید کنیم؟
writing-828911_1280_001

تاریخ انتشار: آبان 9, 1394 تعداد بازدید: 358 بازدید تعداد دیدگاه ها: 0

چگونه محتوایی به درد بخور تولید کنیم؟

اگر می خواهید در تولید محتوا، بین هزاران وبسایتی که به طور مستقیم در رقابت با شما هستند، قد علم کنید و متفاوت باشید، باید محتوایی تولید کنید که هم جالب باشد و هم مفید. اما چه طور می توان چنین کاری انجام داد؟

نکته ها و ترفند های زیادی وجود دارد که رعایت کردن شان در کیفیت محتوای تان تاثیر دارد. بسیاری از آن ها را در مطالب قبلی مان در فریش تم مطرح کرده و توضیح داده ایم. اما این بار می خواهیم تعدادی از اصلی ترین و مهم ترینِ آن ها را جمع آوری کرده و به طور مختصر بررسی کنیم. پس همراه ما باشید.

هدف

dart-444201_640_001

هدف اصلی تجارت و کسب و کار تان چیست؟ می خواهید به چه چیزی برسید؟ هر قدمی که بر می دارید، هر مطلبی که می نویسید، هر ویدیویی که منتشر می کنید، باید در راستای یک تصویر بزرگ تر باشد.

برای مثال: می خواهم آگاهی کاربران در مورد نرم افزار جدید و قدرتمند ویرایش متنی که طراحی کرده ایم را افزایش داده و فروش آن را بالا ببرم.

اگر جمله ای شبیه این نوشته و روی میز تان بگذارید، هیچ گاه فراموش نخواهید کرد هدف تان چیست.

توضیح دقیق

خواننده را دقیقا در عمق مطلب قرار دهید. یک ایده را به او معرفی کنید. سپس این سوال را جواب دهید: ” که چه؟ ” کاربر باید بداند چرا مطلب شما را مطالعه می کند.

برای مثال: می خواهم نرم افزار جدید ویرایش متن را به کاربران معرفی کنم.

که چه؟

به این دلیل که با استفاده از نرم افزار ما، کار ویرایش متن از راه دور و گروهی را بسیار آسان تر از قبل می کند و ارزش استفاده دارد.

به این دلیل که ویرایش متن با نرم افزار های موجود یک دردسر عظیم است.

و …

از آمار و ارقام و مثال ها استفاده کنید

آیا آمار و ارقامی وجود دارد که بتواند ادعای شما را تایید کند؟ آیا می توانید مثال هایی بزنید؟ اگر به اندازه کافی تجربه داشته باشید، می توانید از خودتان به عنوان منبع اطلاعات استفاده کنید و تجربیات تان را در اختیار کاربر قرار دهید.

سازمان دهی

شما باید یک سازمان دهی خاص در مورد نحوه ارائه مطلب و فرمت آن داشته باشید. امکان دارد پاره ای از اطلاعات فقط در قالب ویدیو قابل انتقال باشند و پاره ای دیگر فقط در قالب متن یا تصویر.

سعی نکنید برای ارائه محتوا از فرمت های اشتباه و نامناسب استفاده کنید. معمولا تبدیل کردن بسیاری از فرمت ها، کیفیت آن را کاهش می دهد.

پیشنهاد مطالعه: چهار فرمت فراموش شده تولید محتوا؟

یک نفر را مخاطب قرار دهید

وقتی مطلبی می نویسید یا ویدیویی منتشر می کنید، فرض کنید یک نفر در مقابل تان نشسته است و شما دارید مطلب را به او توضیح می دهید.

به یاد داشته باشید که به جز برخی موارد خاص، در همه شرایط افعال تان را به طور محترمانه بنویسید.

مانند همین متنی که نوشته شده است.

فاصله زمانی

وقتی یک مطلب را نوشتید و پیشنویس کردید، و یا وقتی یک ویدیو را ضبط کرده و آماده کردید، یک مدت (تا حدی که مقدور است) صبر کرده و سپس آن را منتشر کنید.

در صورت انجام این کار، هنگام منتشر کردن آن، تغییرات جالبی به ذهن تان خواهد رسید و ایراد های به جایی پیدا خواهید کرد.

یک تیتر جالب و اصولی بنویسید

همان طور که بار ها در فریش تم اشاره کرده ایم، نوشتن یک تیتر جذاب و اصولی می تواند تاثیر بسزایی در باز شدن و دیده شدن محتوای تان داشته باشد.

باز بینی نهایی

مهم نیست چقدر برای نوشتن یک مطلب زحمت کشیده اید و چه زمان طولانی ای روی آن صرف کرده اید.

همیشه به یاد داشته باشید که در آخرین لحظه قبل از انتشار مطلب، باید آن را به طور گذرا بخوانید و غلط های تایپی اش را رفع کنید. در مورد محتوای ویدیویی نیز همین کار را می توانید انجام دهید.

 letter-447577_1920_001_001

طبعا آخرین اقدام تان هم “منتشر کردن” است.

امیدواریم محتوای تان مورد استقبال کاربران قرار گرفته و موجب نا امیدی تان نشود. در آینده نیز مطالب بیشتری در این زمینه منتشر خواهیم کرد.

 ارائه دهنده فریش تم : مرجع قالب وردپرس , پوسته وردپرس , افزونه وردپرس , آموزش وردپرس , سئو , آموزش سئو

کانال تلگرام فریش تم
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • دیدگاه و سوالات شما توسط کارشناسان ما بین 1 تا 12 ساعت پاسخ داده خواهد شد.
  • از ارسال دیگاه جهت پشتیبانی محصولات تجاری خود داری کنید و برای پشتیبانی از بخش پشتیبانی سایت اقدام کنید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.