خانه / وبلاگ / بازاریابی اینترنتی / بازاریابی محتوا / چه نوع محتوایی باید رایگان باشد و چه نوع محتوایی را باید فروخت؟ قسمت اول
free_001

تاریخ انتشار: آبان 22, 1394 تعداد بازدید: 383 بازدید تعداد دیدگاه ها: 0

چه نوع محتوایی باید رایگان باشد و چه نوع محتوایی را باید فروخت؟ قسمت اول

حتما شما هم موافق هستید که “محتوا” برای موفقیت کسب و کارتان حیاتی و مفید است. اما از کجا می توانید تعیین کنید که محتوای تان پولی باشد یا رایگان؟

بسیاری از تولید کننده های محتوا با این سوال روبرو هستند و معمولا هم نمی توانند پاسخ واضحی برای آن پیدا کنند.

ارائه رایگان محتوا به کاربران، قطعا روش مفید و مطمئنی است و توسط بسیاری از وبسایت های اینترنتی به کار گرفته می شود. در مقابل، فروش محتوا نیز یک روش پر در آمد و موثر است.

سوالی که در این بین پیش می آید، این است که مرز بین محتوای پولی و محتوای رایگان کجاست؟ آیا می توان محتوایی را که جنس رایگان دارد، فروخت؟ و برعکس؟

قطعا جواب این سوال در صنایع و کسب و کار های مختلف متفاوت است، اما در کل، قوانینی وجود دارد که می توان بیشتر شان را به کل صنعت محتوا تعمیم داد. در ادامه همراه فریش تم باشید تا این قوانین را بررسی کنیم.

ابتدا بیایید ببینیم محتوای رایگان، به چه درد تان می خورد و چگونه می تواند کمک تان کند.

با استفاده از محتوای رایگان چه چیز هایی می توان به دست آورد؟

تولید محتوا زحمات و هزینه های بالایی دارد که باید توجیه پذیر باشند. وقتی شما مقالات، پادکست ها، تصاویر، ویدیو ها، و یا اینفوگرافی هایی تولید کرده و به رایگان در اختیار کاربر قرار می دهید، از چند راه مختلف برای تان سود به همراه دارد:

FREE_003

  • محتوای رایگان می تواند مخاطب مورد نظر را به سمت شما راهنمایی کند.

همه ما خواهان افراد و مخاطبان بیشتر هستیم و می خواهیم افراد بیشتری در مورد کسب و کار ما آگاه باشند و ما را بشناسند.

همچنین می خواهیم که این افراد به طور مداوم به ما سر بزنند و ایمیل های مان را بخوانند.

اگر همه محتوایی که تولید کرده اید، پشت یک سد و مانع قرار داشته باشد، در آن صورت “دیده شدن” برایتان سخت خواهد بود و به اهداف بالا نخواهید رسید.

پس هر چه محتوای “رایگان” بیشتری داشته باشید، شانس دیده شدن تان بیشتر خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: 4 ویژگی یک محتوای پر طرفدار و خواندنی

محتوای رایگان می تواند انگیزه به اشتراک گذاشتن ایده هایتان را افزایش دهد.

به علاوه پیدا کردن و جذب کردن کاربران، یکی دیگر از اهداف مان این است که بتوانیم دوست های شان را نیز به خود جذب کنیم.

اگر محتوای تان مخفی باشد، کاربران تان خواهند توانست از خوبی های خدمات شما تعریف کنند، اما امکان نشان دادن نمونه ای از کار هایتان به دوستان خود را نخواهند داشت.

پیشنهاد مطالعه: چگونه استراتژی تولید محتوای خود را متحول کنیم؟

محتوای رایگان می تواند میزان ارزش شما را به کاربر نشان دهد.

شما به کاربران چه کمکی می کنید؟ کدام مشکل آن ها را حل می کنید؟ برای اکثریت قریب به اتفاق کاربران، پرداخت کردن پول قبل از دانستن این که چه نوع خدماتی دریافت خواهند کرد، سخت و ناراحت کننده است.

وظیفه اصلی استراتژی تولید محتوای شما باید این باشد که بتواند مساله بالا را حل کند.

بیشتر مردم سوالات و مشکلات خود را در موتور های جستجو تایپ می کنند تا بتوانند راه حلی برایش پیدا کنند. محتوای رایگان می تواند شما را در این مواقع، در دید کاربر قرار دهد.

پیشنهاد مطالعه: چهار فرمت فراموش شده تولید محتوا؟

محتوای رایگان می تواند شما را جلو تر از رقبا قرار دهد.

محتوای رایگان نه تنها کاربران را آموزش خواهد داد و برایشان مفید خواهد بود، بلکه یکتا بودن شما را نیز ثابت خواهد کرد. با استفاده از این اهرم قدرتمند، شما خواهید توانست یک مزیت بزرگ نسبت به دیگر رقبای خود داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: آیا استراتژی تولید محتوای تان شکست خورده؟ شاید این نکات را رعایت نکرده اید

محتوای رایگان می تواند کاربران را تشویق به استفاده از خدمات پولی کند.

اگر قرار است در وبسایت خود محصولات یا خدماتی را بفروشید، باید بتوانید اعتماد مشتری را جلب کنید – در غیر این صورت موفقیتی نخواهید داشت.

محتوای رایگان می تواند این کار را به نحو احسنت انجام دهد. اگر شما بتوانید با قرار دادن اطلاعاتی ارزشمند در اختیار مشتری، تعدادی از مشکلات او را حل کنید، مطمئن باشید او در آینده برای حل کردن باقی مشکلات خود نزد هیچ کس نخواهد رفت جز شما.

free-sign-594x350_001

مواردی که عنوان کردیم، تعدادی از اصلی ترین مزایا و کاربرد های محتوای رایگان هستند. امیدواریم برایتان مفید بوده باشد. همراه ما باشید تا در آینده ای نزدیک، مزایا و کاربرد های محتوای پولی را نیز بررسی کنیم و ببینیم کجا ها استفاده از محتوای پولی توصیه می شود.

ارائه دهنده فریش تم : قالب وردپرس , پوسته وردپرس , آموزش وردپرس , سئو , آموزش سئو

کانال تلگرام فریش تم
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • دیدگاه و سوالات شما توسط کارشناسان ما بین 1 تا 12 ساعت پاسخ داده خواهد شد.
  • از ارسال دیگاه جهت پشتیبانی محصولات تجاری خود داری کنید و برای پشتیبانی از بخش پشتیبانی سایت اقدام کنید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.