خانه / وبلاگ / بازاریابی اینترنتی / بازاریابی محتوا / روش هایی برای افزایش زمان ماندن کاربران در سایت
Bouce_Rates

تاریخ انتشار: آذر 13, 1394 تعداد بازدید: 1,123 بازدید تعداد دیدگاه ها: 0

روش هایی برای افزایش زمان ماندن کاربران در سایت

روش هایی برای افزایش زمان ماندن کاربران در سایتReviewed by پیمان پیرانی on Dec 4Rating: 5.0روش هایی برای افزایش زمان ماندن کاربران در سایتشما زحمت زیادی برای طراحی و ساخت وبسایت تان کشیده اید. اما چرا هیچ کس این همه زحمت تان را نمی بیند و به اندازه کافی در وبسایت تان نمی ماند؟

شما زحمت زیادی برای طراحی و ساخت وبسایت تان کشیده اید. اما چرا هیچ کس این همه زحمت تان را نمی بیند و به اندازه کافی در وبسایت تان نمی ماند؟

امروزه با افزایش تعداد وبسایت ها در هر زمینه ای، یک مشکل عمده دامن گیر تازه کار ها شده است: نرخ بالای خروج از سایت.

فاکتور های زیادی می توانند عامل به وجود آمدن این مساله شوند، اما راهکار های آسانی هم وجود دارد. اگر می خواهید بدانید خواندن این مطلب برای شما مفید خواهد بود یا نه، کافیست “نرخ خروج از سایت” وبسایت خود را مشاهده کنید. اگر این رقم بالای 50 یا 60 درصد باشد، پس شدیدا پیشنهاد می کنیم این مطلب، و مطالب مشابه این را که منتشر کرده ایم، مطالعه کنید.

از محتوای چند رسانه ای استفاده کنید

multimedia-design-technology_001

محتوای چند رسانه ای می تواند کاربران را به خوبی جذب وبسایت تان کند و برای مدتی همانجا نگه دارد.

با کاهش آستانه صبر و تحمل کاربران در فضای اینترنت، احتمال این که درصد زیادی از بازدید کننده ها، یک مطلب 3000 کلمه ای را بخوانند، بسیار پایین است. اما اگر همین مطلب در قالب یک فایل صوتی ده دقیقه ای باشد، موفقیت به مراتب بیشتری کسب خواهد کرد.

سعی کنید بسته به نوع محتوا و خدماتی که عرضه می کنید، از کانال های چند رسانه ای مختلف بهره ببرید. مثلا پادکست ها، ویدیو ها، اینفوگرافی ها، و گالری های تصاویر و اسلاید.

پس از استفاده از هر یک از این کانال های چند رسانه ای، تاثیر آن را در نرخ خروج از سایت بررسی کرده و با توجه به مفید بودن یا نبودن، استراتژی خود را همگام کنید.

محتوای تان را قابل خواندن” و زیبا کنید

آیا تا به حال با وبسایت هایی مواجه شده اید که محتوای متنی شان با فونت بسیار ریز، بدون هیچ گونه تصویر، فرمت دهی، و زیبا سازی هستند. آیا چنین صفحاتی خسته کننده نیستند و هر کاربری را فراری نمی دهند؟

برای این که از چنین ایراد هایی در امان باشیم، چند نکته را باید رعایت کنیم:

  • پاراگراف ها را کوتاه تر کنید و در هر پاراگراف فقط یک نکته اساسی، یک توضیح و یا یک مثال را بگنجانید.
  • از تیتر ها برای بخش بندی مناسب مقاله استفاده کنید.
  • هر جا که ممکن است، از لیست ها استفاده کنید (مثل همین یکی).
  • کلمات و جملات کلیدی را با استفاده از رنگ ها و فرمت های مختلف جدا کنید تا جلب توجه کنند.

نکته های بالا شاید در نظر ساده و پیش پا افتاده بیایند، اما وقتی به خوبی استفاده شوند و مورد غفلت قرار نگیرند، می توانند تاثیر زیادی روی افزایش زمان ماندن در سایت داشته باشند.

لینک های داخلی را فراموش نکنید

یکی دیگر از عوامل افزاینده نرخ خروج از سایت این است که در صفحات سایت، گزینه های جذاب و متعددی از مطالب وجود ندارد و در صورتی که کاربر از یک مطلب خوشش نیامد، نمی تواند مطلب دیگری برای مشاهده پیدا کند و ناگزیر می شود سایت را ترک کند.

پیشنهاد مطالعه: لینک های وردپرس را کوتاه کنید

مطالب مرتبط را در انتهای هر پست نمایش دهید

در وردپرس پلاگین های زیادی برای اضافه کردن “مطالب مرتبط” در نقاط مختلف صفحه وجود دارد. این پلاگین ها مطالبی که قبلا در وبسایت شما منتشر شده و با موضوع مطلب همخوانی دارد را انتخاب کرده و برای کاربر نمایش می دهند.

پیشنهاد مطالعه: نمایش مطالب مرتبط به صورتی دیگر

در صورتی که کاربر مطلب را بخواند و به انتها برسد، با پیشنهاد های جدید و مرتبطی روبرو خواهد شد که می تواند آن ها را نیز باز کرده و مطالعه کند. همین امر موجب کاهش نرخ خروج از سایت می شود.

به یاد داشته باشید که بعد از نصب پلاگین، ترجیحا آن را با تنظیمات پیش فرض فعال سازی کنید و تغییری در نحوه انتخاب مطالب ایجاد نکنید – مگر در مواقعی که می خواهید با آزمون و خطا، روش های بهینه تر را پیدا کنید.

پیشنهاد مطالعه: آموزش افزایش بازدید از پست های اخیر وردپرس

خواننده ها را به اقدام کردن تشویق کنید

اگر می خواهید کاربران زمان بیشتری را در سایت سپری کرده و در آن بمانند، ازشان بخواهید اقدامی بکنند و کاری انجام دهند. برای مثال از آن ها بخواهید:

  • یک پست مرتبط با موضوع را مطالعه کرده و سپس دوباره سراغ مطلب کنونی بیایند.
  • در انتهای یک مطلب، کامنت گذاشته و نظر خود را بیان کنند.
  • ویدیو های رایگانی را که آپلود کرده اید، مشاهده کنند و …

به یاد داشته باشید که کاربران نمی توانند مغز شما را بخوانند و رفتاری داشته باشند که انتظار دارید؛ پس پیشنهاد هایی را که در ذهن دارید، برایشان عرضه کنید.

پیشنهاد مطالعه: چگونه زمان ماندن کاربران در سایت را افزایش دهیم؟

در این مطلب تعدادی از تکنیک ها و ترفند های ضروری جهت کاهش نرخ خروج از وبسایت را برایتان معرفی کردیم. امیدواریم برایتان مفید بوده باشد. به جهت اهمیت بالایی که این مساله دارد، در آینده نیز مطالب بیشتری منتشر خواهیم کرد. همراه ما باشید.

ارائه دهنده فریش تم : قالب وردپرس , پوسته وردپرس , آموزش وردپرس , سئو , آموزش سئو

کانال تلگرام فریش تم
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • دیدگاه و سوالات شما توسط کارشناسان ما بین 1 تا 12 ساعت پاسخ داده خواهد شد.
  • از ارسال دیگاه جهت پشتیبانی محصولات تجاری خود داری کنید و برای پشتیبانی از بخش پشتیبانی سایت اقدام کنید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.