خانه / وبلاگ / طراحی و گرافیک / فرایند طراحی و تست / با این ترفند ها تجربه کاربری وبسایت خود را بهتر کنید – قسمت دوم
با این ترفند ها تجربه کاربری وبسایت خود را بهتر کنید

تاریخ انتشار: مهر 5, 1394 تعداد بازدید: 359 بازدید تعداد دیدگاه ها: 0

با این ترفند ها تجربه کاربری وبسایت خود را بهتر کنید – قسمت دوم

با قسمت دوم از مجموعه ترفند های بهبود تجربه کاربری وبسایت با شما هستیم. اگر قسمت اول را مشاهده نکرده اید، می توانید از این لینک استفاده کنید.

از لیست ها استفاده کنید

لیست ها به کاربر اجازه می دهند اطلاعات مورد نیاز خود را در سریع ترین و کوتاه ترین شکل ممکن به دست آورند. اگر به طور مداوم از لیست ها در مطالب خود استفاده کنید، کاربران خواهند دید که در وبسایت شما می توانند به سرعت به آنچه که می خواهند دست پیدا کنند، پس دوباره باز خواهند گشت.

برای ایجاد لیست ها می توانید از ابزار های ساده و متداول ویرایشگر استفاده کنید. اما اگر لازم می بینید که زیبایی بیشتری داشته باشید، کافیست از آیکون های رایگان موجود در اینترنت استفاده کنید.

با استفاده از این روش می توانید مهم ترین بخش های مطلب را جدا کرده و تاکید بیشتری بر روی آن بکنید.

به عنوان مثال، می توانید وبسایت زیر را ببینید که از چهار آیکون ساده به نحو مطلوب استفاده کرده است:

 با این ترفند ها تجربه کاربری وبسایت خود را بهتر کنید

از تصاویر استفاده کنید

کاربران وقتی در اینترنت با یک وبسایت مواجه می شوند، در چند ثانیه اول به طور ناخود آگاه یک قضاوت ذهنی از آن به دست می آورند. یکی از اصلی ترین عوامل موثر در این قضاوت و تصویر ذهنی، تصاویر و رنگ های استفاده شده در وبسایت است.

وقتی در وبسایت خود از تصاویر زیبا و چشم نواز استفاده می کنید، به اندازه زیادی روی کاربر تاثیر خواهید گذاشت.

نکته مهمی که در مورد استفاده از تصاویر در وبسایت ها وجود دارد، این است که اگر تولید کننده یک محصول هستید، به جای استفاده از تصاویر آماده آن محصول در اینترنت، خودتان چند عکس با کیفیت از آن گرفته و استفاده کنید.

نمونه رعایت این نکته را می توانید در وبسایت زیر مشاهده کنید:

با این ترفند ها تجربه کاربری وبسایت خود را بهتر کنید

از تیتر ها و عنوان های دقیق و زیبا استفاده کنید

تیتر ها و عنوان های اصلی مطالب، اهمیت ویژه ای دارند. یک مشتری بالقوه، به احتمال زیاد اولین چیزی که در هر صفحه از وبسایت شما می بیند، تیتر آن است. پس باید آن را طوری بنویسید و طراحی کنید که بتواند نظرش را جلب کرده و او را متقاعد به خواندن ادامه مطلب کند.

حتی در موتور های جستجو نیز، تیتر ها بزرگ تر و متمایز تر از دیگر توضیحات هستند، پس باید توجه زیادی به آن ها بکنید.

وبسایت خود را یکپارچه کنید

یکپارچگی یعنی این که همه چیز با یکدیگر همخوانی داشته باشد. اندازه فونت، نوع فونت، رنگ بندی، المان های طراحی، انتخاب تصاویر، و …

این نکته بسیار مهم است که وقتی یک کاربر در حال گشت و گذار در بخش های مختلف وبسایت شماست، از نوع طراحی و جو کلی صفحات، بداند که هنوز از سایت خارج نشده است.

اگر طراحی یک صفحه و یا یک قسمت از وبسایت شما اختلاف زیادی با بخش های دیگر وبسایت دارد، به این معنی ست که قانون یکپارچگی را رعایت نکرده اید.

یک نمونه بسیار خوب از رعایت قانون یکپارچگی، وبسایت http://www.winshape.org است:

 با این ترفند ها تجربه کاربری وبسایت خود را بهتر کنید

واکنشگر باشید

اگر مطالبی که در فریش تم منتشر می کنیم را به طور مستمر می خوانید، حتما متوجه شده اید که تا به این جا ده ها بار این نکته را مستقیم یا غیر مستقیم عنوان کرده ایم. شاید همین مساله، اهمیت واکنشگر بودن وبسایت را بهتر از هر چیزی منتقل کند.

امروزه تعداد کاربرانی که از موبایل برای وبگردی استفاده می کنند، روز به روز در حال افزایش است و اگر وبسایت ها نتوانند خود را تطبیق دهند، از قافله جا خواهند ماند.

گوگل نیز اخیرا شروع کرده به جریمه کردن وبسایت هایی که با موبایل سازگار نیستند. برای پی بردن به میزان واکنشگر بودن وبسایت خود می توانید از ابزار مخصوص گوگل برای این کار استفاده کنید.

امیدوارم با رعایت نکات عنوان شده در این مطلب بتوانید تجربه کاربری وبسایت خود را بیشتر کنید.

 ارائه دهنده فریش تم : قالب وردپرس , پوسته وردپرس , افزونه وردپرس , آموزش وردپرس , سئو , آموزش سئو

کانال تلگرام فریش تم
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • دیدگاه و سوالات شما توسط کارشناسان ما بین 1 تا 12 ساعت پاسخ داده خواهد شد.
  • از ارسال دیگاه جهت پشتیبانی محصولات تجاری خود داری کنید و برای پشتیبانی از بخش پشتیبانی سایت اقدام کنید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.