خانه / وردپرس / آموزش ووکامرس / استراتژی های برتر قیمت گذاری در ووکامرس (2)
استراتژی های برتر قیمت گذاری در ووکامرس

تاریخ انتشار: آبان 30, 1394 تعداد بازدید: 457 بازدید تعداد دیدگاه ها: 0

استراتژی های برتر قیمت گذاری در ووکامرس (2)

در بازار عرضه و تقاضا ، کسانی که بهترین شیوه را در قیمت گذاری و البته ارائه ی محصولات برتر به کار میبرند ، در جذب مشتری نیز موفق تر خواهند بود. یکی از مهم ترین مسائلی که بعد از افتتاح فروشگاه ، به خصوص فروشگاه اینرتنتی ، مطرح است ، قیمت گذاری صحیح محصولات می باشد.در بخش اول از معرفی استراتژی های برتر قیمت گذاری در ووکامرس ، به صورت خلاصه به معرفی دو استراتژی اصلی ، یعنی نسبی و فیزیکی پرداختیم. در ادامه ، به سایر دستورات برتر برای قیمت گذاری موفق در ووکامرس میپردازیم.

چگونه محصولات را در ووکامرس قیمت گذاری کنیم؟

همان طور که در بخش قبل توضیح دادیم ، دومین استراتژی قیمت گذاری ، قیمت گذاری نسبی یا Relative Pricing می باشد. این نوع قیمت گذاری ، نسبت به سایر قیمت های موجود در بازار رقابت تعیین میشود. در این روش باید قیمت ها را به صورت جزیی و برای جذب همزمان سود و مشتری مشخص کرد. دقت داشته باشید که در قیمت گذاری نسبی ، رقابت بر سر قیمت گاهی مخرب خواهد بود. چرا که قیمت گذاری کمتر با افت کیفیت محصولات نیز همراه خواهد بود. لذا باید توجه داشت که کیفیت را نباید فدای قیمت کمتر کرد. بلکه تنها در این روش ، با بررسی قیمت ها در سایر وب سایت ها ، باید قیمت منصانه تر را در نظر گرفت. بنابراین اولین گام در این نوع قیمت گذاری ، تعیین نوع فروشگاه ووکامرس  است. بر این اساس دو نوع فروشگاه premium و economic وجود دارد.

در ادامه سایر روش ها را می خوانید.

قیمت گذاری بر پایه ی اندیشه ی The Power of Nine

این نوع قیمت گذاری ، به صورت مستقیم با اندیشه و روان مشتریان سر و کار دارد و عامل اصلی این تاثیرات ، استفاده از عدد 9 در قیمت گذاری می باشد. به این ترتیب که بسیاری از مشتریان ، وجود عدد 9 را ، نهایت کیفیت و برترین شیوه در قیمت گذاری منصفانه می دانند.

زمانی که یک فرد ، مبلغ 30 هزار تومان را با 20 هزراتومان مقایسه می کند ، همین تفاوت اندک ، تاثیر زیادی در افزایش تمایل افراد برای خرید جنس 29 هزارتومانی ایجاد می کند.

این شویه ی قیمت گذاری ، برای اولین بار در دانشگاه شیکاگو و در سال 2003 قطعی شد. شاید این شیوه از نظر شما با روش قیمت گذاری فیزیکی تفاوتی نداشته باشد. اما در واقع استفاده از عدد 9 این دو روش را از هم متمایز می کند. به این طریق که بین یک جنس 30 ، 34 و 39 و 40 هزارتومانی ، مشتریان و به خصوص خانم ها ، ترجیح می دهند جنس 30 هزارتومانی را خریداری کنند و حتی قیمت پایین تر نظیر 34 هزارتومان ، رغبت زیادی در آنان برای خرید ایجاد نمی کند. علت این امر آن است که از طرفی مشتریان به بهانه ی کیفیت بهتر سعی دارند از خرید جنسی با کف قیمت موجود در بازار اجتناب کنند و از طرف دیگر با خرید جنسی با قیمت نزدیک به بالاترین قیمت و ترجیحا قیمتی که به 9 ختم میشود ، تصور می کنند که از ارزش افزوده ی بالاتری برخوردار شده اند و در نتیجه معامله ی موفق تری داشته اند. بنابراین در قیمت گذاری خود ، بین سه یا تعداد بیشتری از محصولات ، همیشه یک قیمت میانه که به 9 ختم میشود را در نظر داشته باشید. به طرز شگفتی این شیوه ، تاثرات مثبتی بر روان خریداران در جهت خرید یک محصول دارد.

استراتژی های برتر قیمت گذاری در ووکامرس

قیمت گذاری با اجتناب از درج قیمت های مشابه

یکی از مواردی که یک فروشگاه اینترنتی را نسبت به سایرین متمایز می کند ، وجود اجناس متفاوت می باشد.زمانی که فرد در اینترنت یک محصول خاص را جست وجو می کند ، نوع ، شرکت سازنده و البته قیمت آن ها را با هم مقایسه می کند. این که یک فروشگاه یک جنس خاص داشته باشد، بخشی از مسیر رقابت  را طی کرده است ، اما مهم تر آن ، عدم قیمت گذاری مشابه است. سعی کنید قیمت وب سایت شما حتی به میزان اندک ، با سایر فروشگاه ها متفاوت باشد. همین که یک قیمت متفاوت برای یک محصول مشابه در یک وب سایت دیده شود ، شانس خرید آن محصول از آن فروشگاه بالا میرود.

قیمت گذاری متنی ( Contextual Pricing)

قیمت گذاری متنی ، بر خلاف نام آن ، یک مسئله ی متفاوت است. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که با وجود اماکن مشابه با عذای مشابه ، ترجیح داده باشید به رستوران هایی بروید که همان غذا را در محیطی زیبا تر و سرویس دهی بهتر تجربه کنید.

در واقع در این موارد ، صاحب کسب و کار ، هزینه هایی را که بابت نمای زیباتر محیط کار خود پرداخته است را جبران می کند.

Contextual Pricing

این مثال ساده ، نمونه ی بارز قیمت گذاری متنی می باشد. به این معنا که قیمت گذاری در این فروشگاه ، با خدمت رسانی ویژه و سرویس های خاص آن توجیه میشود.

شاید تصور کنید که این شیوه ی قیمت گذاری برای فروشگاه اینترنتی خیلی کاربردی نیست. اما بر خلاف این تصور ، اگر یک فروشگاه اینرتنی قالب خاص ، تصاویر خاص ، محصولات خاص و لاکچری و البته تبلیعات خاص متناسب با برند ویژه ی خود را داشته باشد ، مسلما مشتریان توجیه خواهند شد که قیمت بالاتری که برای خرید خود پرداخت می کنند ، به جهت وجود این موارد جانبی است .به همین طریق می توان یک برند را لاکچری و مجلل نشان داد و خرید از آن را برای همه منطقی جلوه داد.

پیروز باشید.

فریش تم ارائه دهنده : قالب های حرفه ای برای وردپرس , قالب فارسی وردپرس , قالب تجاری وردپرس ,پوسته وردپرس

کانال تلگرام فریش تم
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • دیدگاه و سوالات شما توسط کارشناسان ما بین 1 تا 12 ساعت پاسخ داده خواهد شد.
  • از ارسال دیگاه جهت پشتیبانی محصولات تجاری خود داری کنید و برای پشتیبانی از بخش پشتیبانی سایت اقدام کنید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.