خانه / وردپرس / آموزش وردپرس / استراتژی های برتر قیمت گذاری در ووکامرس (1)
قیمت گذاری صحیح در ووکامرس

تاریخ انتشار: آبان 20, 1394 تعداد بازدید: 452 بازدید تعداد دیدگاه ها: 0

استراتژی های برتر قیمت گذاری در ووکامرس (1)

هر تغییر جزیی در فروشگاه های اینترنتی سبب ایجاد تغییراتی بزرگ در قیمت گذاری محصولات می شود. مهم ترین فاکتور در یک فروشگاه اینترنتی ، برچسب های قیمت گذاری است که در صفحه ی مربوط به محصول نشان داده میشود و همین قیمت هاست که میزان عرضه و تقاضا را تنظیم می کند. به عبارتی دیگر تغییر قیمت ها مهم ترین عاملی است که سبب تغییر میزان فروش شما میشود.

با این وجود ، بسیاری از فروشگاه های اینترنتی به این اصل مهم توجه نمی کنند. نحوه ی قیمت گذاری اغلب این فروشگاه ها یا سلیقه ای و یا با توجه به قیمت رایج در سایر وب سایت هاست و اصلا به اصول قیمت گذاری منطقی توجه نمیشود.درصورتی که بعد از آشنایی با اصول راه اندازی و تاسیس فروشگاه با ووکامرس و ایجاد درگاه پرداخت در ووکامرس، اولین گام  قیمت گذاری محصولات است.

قوانین ویژه و خاصی برای قیمت گذاری در فروشگاه های اینترنتی ، حداقل در کشور ما ، تعیین نشده است.برخی از وب مستران با قیمت گذاری کمتر بر روی محصولاتشان ، سود بیشتری کسب می کنند. برخی با توجه به میزان تقاضا قیمت گذاری می کنند و از این راه نیز سود کلانی کسب می کنند.

در این سری از پست های مربوط به ووکامرس  ، به صورت کامل به معرفی شیوه صحیح قیمت گذاری محصولات در ووکامرس می پردازیم.

قیمت گذاری صحیح در ووکامرس

قبل از شروع آموزش توجه داشته باشید که توصیه ی کلی ما در ارتباط با قیمت گذاری این است: دقیقا مشابه بخش های یک وب سایت که اصلا ربطی به فروشگاه اینترنتی ندارد، باید هر شیوه ی قیمت گذاری را امتحان کنید تا به یک روش خاص و کاربردی برسید که در فروش شما موثر تر خواهد بود.

در ادامه استراتژی های موفق قیمت گذاری در تجارت الکترونیک را که توسط متخصصان تست شده است و تاثیرات مثبت آن در وب سایت های مرتبط مشاهده شده است را می خوانید.

استراتژی اول: قیمت گذاری روانی (psychological pricing)

برای شروع بهتر است با قدیمی ترین شیوه ی قیمت گذاری یعنی قیمت گذاری روانی و یا psychological pricing شروع کنیم. تجربه نشان داده است که این شویه ی قیمت گذاری از زمان های قدیم کاربردی بوده است و از سال 1800 میلادی به عنوان شویه ی مرسوم در اروپا به کارگرفته شده است.

اما مهم ترین سوال این است که اصول قیمت گذاری روانی چیست؟

اساسا این روش قیمت گذاری ، شیوه ی  ارزش گذاری کالا و خدمات است؛ به نحوی که ظاهر قیمت های به صورت رند نباشد و در واقع هوس انگیز تر به نظر برسد. به عنوان مثال اگر شما کالایی با قیمت 100 هزارتومان را می خواهید به فروش برسانید، به جای درج قیمت 100 هزارتومان ، 99 هزارتومان و یا بعضا 99 هزار و 900 تومان را درج می کنید.در واقع شما در این نوع قیمت گذاری ، به جای سود مثلا 25 هزارتومان ، به سود 24 هزار و 900 تومان دست پیدا می کنید که اگرچه این قیمت گذاری نه تاثیر عمده ای بر سود شما دارد و نه بر هزینه ای که مشتری پرداخت می کند، اما یک استراتژی قوی برای ترغیب مشتری می باشد.

این روش در اغلب فروشگاه ها دیده میشود و امروزه روشی است که مشتریان به آن عادت کرده اند و تنها ممکن است نام این روش قیمت گذاری را ندانند.

نکته ی حائز اهمیت آن است که اگر همه ی مشتریان با ایت ترفند آشنا هستند و یا فروشندگان از این روش برای فروش استفاده می کنند، به کارگیری این روش چه فایده ای دارد؟!

باید گفت که این روش هنوز هم کاربردی است . اگرچه این تفاوت ها ناچیز است، اما مشتریانی هستند که این مقدار ناچیز را در نظر می گیرند و خرید از فروشگاه هایی با چنین قیمت هایی را به سایرین ترجیح می دهند.پس درج قیمت هایی به این شکل ، مسلما در فروش شما تاثیر دارد و کاربران در جست وجوی قیمت پایین تر ، حتی اگر خیلی ناچیز باشد، سایت های فروشگاهی را زیر و رو می کنند.

در یک تحقیق معتبر که در دانشگاه بریتانیا انجام شد، عینا مشاهده شد که کاهش قیمت پیتزا های یک برند مشهور ، از 99.8 دلار به 99.7 دلار ، سبب افزایش سود ماهانه ی این برند از  33 درصد به 50 درصد شد.به عبارتی دیگر ، تغییرات کوچک در تجارت اینترنتی و با استفاده از ووکامرس ، تاثیراتی شگرف و قابل توجه خواهد داشت.

توجه داشته باشید که قیمت گذاری روانی برای هر نوع تجارتی که تحت وب صورت میگیرد توصیه نمیشود.در صورتیکه صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید و با استفاده از ووکامرس فعالیت می کنید ، اگر وب سایت شما جنبه ی رقابتی دارد ، میتوانید از این شویه ی قیمت گذاری استفاده کنید و تاثیرات آن را به ندریج مشاهده کنید.

قیمت گذاری صحیح در ووکامرس

استراتژی دوم: قیمت گذاری نسبی (Relative Pricing)

همان طور که از نام این روش مشخص است ، شما نسبت به سایرین قیمت گذاری را انجام می دهید.در واقع در این شویه ی قیمت گذاری ، عملکرد سایر رقبای خود را نیز در نظر می گیرید.

اما دو علت اساسی وجود دارد که لزوم استفاده از این روش را مشخص می کند:

با استفاده از این روش رقابتی ، به مشتریان خود ثابت می کنید که یک برند منصف تر هستید.

همین شیوه ی قیمت گذاری سبب میشود که کاربران نسبت به سایر محصولا فروشگاه شما راغب شوند و به جست وجوی بیشتری در وب سایت شما بپردازند.

این روش و سایر روش های موجود را در بخش بعدی به تفصیل توضیح می دهیم.

پیروز باشید.

فریش تم ارائه دهنده : قالب های حرفه ای برای وردپرس , قالب فارسی وردپرس , قالب تجاری وردپرس ,پوسته وردپرس

کانال تلگرام فریش تم
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • دیدگاه و سوالات شما توسط کارشناسان ما بین 1 تا 12 ساعت پاسخ داده خواهد شد.
  • از ارسال دیگاه جهت پشتیبانی محصولات تجاری خود داری کنید و برای پشتیبانی از بخش پشتیبانی سایت اقدام کنید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.