خانه / وبلاگ / بازاریابی اینترنتی / تعریف هرم،نحوه فعالیت و شناخت هرم ها
ine

تاریخ انتشار: بهمن 2, 1394 تعداد بازدید: 518 بازدید تعداد دیدگاه ها: 0

تعریف هرم،نحوه فعالیت و شناخت هرم ها

تعریف هرم،نحوه فعالیت و شناخت هرم هاReviewed by فریش تم on Jan 22Rating: 5.0شناخت هرمی ها و نحوه فعالیت آنهاهر چیزی و هر موسسه ای میتواند هرم باشد و هر هرم ذاتا بد نیست مانند هرم مدرسه یا دانشگاه اما هرم های دیگر به منظور سودجویی از زیر دستان و سواستفاده تشکیل شده اند

ایده های هرمی،شبکه هرمی،سایت هرمی،شرکت های هرمی اینها کلماتیست که در این سال ها زیاد شنیده میشوند اما آیا ما تعریفی از آن میدانیم؟

اصلا میدانیم که نحوه فعالیت آنها به چه صورت است؟چگونه آنها رو باید شناخت؟

فریش تم در این پست به شما هرم و هرمی ها رو معرفی میکند و شما رو به برنامه های آنها آگاه میسازد فرق آنها رو با سایر طرح های موجود بررسی میکند.

به تصویر زیر توجه کنید:

0000

خوب این تصویر رو شما مصداق چی میدانید؟شاید بگویید یک هرم است مثله تمام هرم های بدی که در ذهن ما جا گنجانده اند یا شاید هم پرسنل یک کارگاه هستند!

اما اینطور نیست نباید زود قضاوت کرد میتوانید به این هرم به شکل یک شرکت نگاه کنید که کارگران و کارمندان در کف هرم و مدیران آنها با مدیران بالادستی و همنطور تا به مدیر کل در ارتباطند و هرکدام برای یکی کار میکنند پس هر هرمی آن هرمی نیست که در ذهن ماست!!!

هرم مدرسه یا دانشگاه در نظر داشته باشید مانند هرم زیر:

copyright1

اگر این هرم رو به چهار سطح تقسیم کنیم:سطح اول مدیر،سطح دوم معاون ها،سطح سوم دبیران و استادان،سطح چهارم دانشجویان و دانش آموزان.

خوب این هم یک هرم است یعنی میتوان گفت که این مدرسه یا دانشگاه هم جزء طرح های هرمی هستند؟

یعنی اگر این هرم را مدرسه در نظر بگیریم چرا همه در این هرم باید عضو شوند؟

و اگر دانشگاه آنرا بداینم چرا اکثرا میخواهند در آن باشند؟

نکته جالبش همینجاس بهترین و عالی ترین مراکز یک کشور نیز یک هرم هستند هم از نظر شکلی شکل هرم هستند و هم از نظر نوع کارکرد به طوری که مدیران در بالاترین سطح و سایر کسانی که فعالیت دارند در سطح های بعدی فعالیت میکنند تا کف هرم که بیشترین تعدا اعضا را دارد.جالب است بدانید یک کشور موفق کشوریست که ساختار هرمی آن قدرتمند باشد مثلا همان مراکز دانشگاهی و…. هرچه قوی تر باشند کشور نیز موفق تراست.

هرم به تعبیر علمی

تعریف کلی و اصلی هرم این است که اعضا باید برای رشد خود اعضای دیگری را تحت اخیتار خود قرار دهند تا درآمد بیشتری کسب کنند! و آنهایی که در راس قرار دارند از زیر دستان پول رو گرفته به دیگران منتقل میکنند و در آمد های باور نکردنی بدست میاورند.

اگر هرمی که میخواهیم داشته باشیم بخواهیم هرم سالمی باشد باید نحوه فعالیت هرم به گونه ای باشد که بالادستی هرفرد بابت عضویت یا فروش محصولات هر فرد سودی دریافت نکند این میشود یک هرم سالم بدون طرح های سواستفاده گری.

marketing2

اما فرق این هرم ها با هرم های نت ورک مارکتینگ چیست؟

کاملا واضح است در نتورک مارکتینگ بالادستی هرفرد سودی از عضویت یا فروش محصولات اعضایش دریافت نمیکند بلکه در هنگام عضویت فرد جدید آموزش هایی را به آن داده و فرد موظف است برای شروع به کار از بالادستی خود خرید کند و این میشود سود بالادستی ها!!!

یکی از بدی های شرکت های هرمی این است که شخصی که تازه وارد هرم میشود به هیچ وجه نمیتواند از کسی که از اون قدیمی تر است پیشی بگیرد اما در نتورک مارکتینگ این امکان وجود دارد و همین امکان متمایز میکند هرم نتورک مارکتینگ رو با سایر هرم های سودجو. در نتورک مارکتینگ هرچه قدر قدرت مدیریت و فروش محصولات رو داشته باشید همانقدر نیز پیشرفت خواهید کرد پس شما حتی میتوانید از مدیران خود نیز پیشی بگیرید!
البته در یکسری از هرمی ها طرحی وجود داشت که در آن زیرمجموعه دریافت سود بین خود فرد و بالادستی آن یکسان است و به این ترتیب فرد میتوانست از بالادستی خود جلو بزند.

در نتورک مارکتینگ در هنگام ورود چندین مدل ثب نام وحود دارد که هر مدل ویژگی ها،سودها و پیشرفت هایی را بدنبال دارد در یک سری از شرکت های نتورک مارکتینگ اصلا نیازی به خرید بسته های اولیه برای ثبت نام نیست و فقط هزینه جزئی به عنوان ثبت نام گرفته میشود و مدیران آینده او(بالادستی ها) هیچ سودی از این فرد نخواند برد اما در صورت فروش محصولات این فرد از خود شرکت نیز پورسانت دریافت خواهند کرد.

فرق مهم بین این دو هرم این است که در نتورک مارکتینگ بالادستی ها از خوده شرکت سود دریافت میکنند اما در طرح های هرمی سودجویانه از خوده فرد زیر مجموعه سود دریافت میشود،یک فرق عمده دیگر این است که در طرح های هرمی سود جویانه وقتی شخص جدیدی وارد میشود بدون اینکه محصول یا خدمات خاصی را به فرد ارائه بدهند پس از ورود شخص به بالادستی او مبلغی پرداخت میشود.

مردم در این زمانه اکثرا ظاهر بین شده اند و شرکت های هرمی سودجو از همین نقطه ضعف به عنوان نقطه قدرت استفاده کرده و روز به روز به ایده ها و طرح های خود می افزایند تا تشابه بیشتری با نتورک مارکتینگ پیدا کند و مردم نیز گول ظاهر آنرا بخورند،یک وجه اشتراک کلیدی که هرم ها از آن استفاده میکنند پیشرفت روبه بالا در نتورک مارکیتنگ و برنامه های پاداش در هرم های سودجو است که ظاهر بینی و قضاوت های نادرست باعث میشود تا همچنان به سودجویی ادامه دهند.

ارائه دهنده فریش تم،بازاریابی اینترنتی،ایمیل مارکتینگ،افزایش فروش

کانال تلگرام فریش تم
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • دیدگاه و سوالات شما توسط کارشناسان ما بین 1 تا 12 ساعت پاسخ داده خواهد شد.
  • از ارسال دیگاه جهت پشتیبانی محصولات تجاری خود داری کنید و برای پشتیبانی از بخش پشتیبانی سایت اقدام کنید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.