خانه / وردپرس / آموزش ووکامرس / نکاتی برای مدیریت سفارشات فروشگاه ووکامرس

تاریخ انتشار: آذر 20, 1394 تعداد بازدید: 736 بازدید تعداد دیدگاه ها: 0

نکاتی برای مدیریت سفارشات فروشگاه ووکامرس

نکاتی برای مدیریت سفارشات فروشگاه ووکامرسReviewed by فریش تم on Dec 11Rating: 5.0نکاتی برای مدیریت سفارشات فروشگاه ووکامرسبا یکی دیگر از آموزش های فروشگاه ووکامرس در خدمت شما دوستان عزیز هستم. در فروشگاه های اینترنتی هر سفارشی ک توسط مشتریان ثبت می شود

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوستان عزیز
با یکی دیگر از آموزش های فروشگاه ووکامرس در خدمت شما دوستان عزیز هستم. در فروشگاه های اینترنتی هر سفارشی که توسط مشتریان ثبت می شود دارای یک شماره سفارش منحصربفردی می باشد و این سفارشات و شماره ی سفارشات فقط توسط مدیر فروشگاه دیده می شود و این سفارشات در فروشگاه های اینترنتی  دارای وضعیت هایی هستند که به شما مدیران فروشگاه اینترنتی این امکان را می دهد که بدانید سفارشات از هنگام ثبت تا اتمام فرایند خرید در چه وضعیتی قرار دارند، در این مطلب من به بررسی نمونه هایی از این حالات می پردازم که به صورت زیر می باشد :

  • معوق در پرداخت : یعنی این که سفارشات ثبت شده است و هزینه ای برای آن پرداخت نشده است
  • مسترد شده : یعنی این که سفارش از طرف مدیر مسترد شده است
  • کنسل شدن : یعنی این که سفارش یا از طریق مدیر و یا از طریق مشتری کنسل شده است
  • شکست خورده : یعنی  این که عمل پرداخت یا شکست خورده و یا ممکن است رد شده باشد و مشتری با عبارت در انتظار تایید روبرو می شود
  • در حال پردازش : یعنی این که هزینه سفارش پرداخت شده است و موجودی از حساب مشتری کم شده است و در انتظار پایان رسیدن می باشد
  • نگه داشته شده : یعنی این که مقدار مبلغ کم شده است و نیاز به تایید پرداخت از طرف مدیر فروشگاه دارد
  • کامل شده : سفارش به پایان رسیده و فرآیند خرید کامل شده است

نکاتی برای مدیریت سفارشات فروشگاه ووکامرس

شما دوستان عزیز برای دیدن سفارشات مشتریان فروشگاه ووکامرس خود می توانید به بخش ووکامرس >> سفارشات مراجعه نمایید و باکلیک بر روی هر یک از سفارشات و یا نمایش سفارش می توانید جزییات مربوط به سفارش را مشاهده نمایید که در این بخش می توانید جزییات پرداخت ، جزییات ارسال و جزییات کلی را مشاهده کنید.

ویرایش سفارشات تک
شما می توانید از صفحه سفارشات تکی ،تمامی اطلاعات مربوط به سفارشات را مشاهده نمایید و به روز رسانی کنید و حتی می توانید کارهای زیر را انجام دهید :

  • ایجاد تغییرات در وضعیت سفارش محصول
  • ایجاد تغییرات در محصول و قیمت و مالیات ها
  • می توانید برای یک سفارش موجودی را کاهش دهید و یا ان را بازیابی کنید
  • شما می توانید یک ایمیل سفارش برای مشتری ارسال کنید که شامل جزییات سفارش و وضعیت محصول می باشد

تاریخ سفارش
شما مدیران فروشگاه های ووکامرس می توانید در پنل تاریخ سفارشات تغییراتی را در وضعیت سفارش و یادداشت مشتری ایجاد نمایید. شما در اینجا می توانید اطلاعاتی را درباره صورت حساب و آدرس های مشتری به دست آورید و شما هم می توانید خریدهای گذشته مشتریان فروشگاه خود را با استفاده از لینک مشاهده نمایید.

برای انجام ویرایش هایی برای آدرس ها بر روی گزینه ” ویرایش” کلیک کنید،که با کلیک کردن بر روی این گزینه یک فرم نشان داده می شود که می توانید آدرس جدید را وارد نمایید و تغییرات لازم را ایجاد کنید و در اخر ذخیره کنید.

آیتم های سفارش
آیتم های سفارش مورد بعدی که در صفحه سفارشات وجود دارد. همانطور که از اسم این مورد مشخص است،شامل لیستی از سفارشات می باشد و شما می توانید قسمت هایی را در اینجا تغییر بدهید که به صورت زیر است :

نکاتی برای مدیریت سفارشات فروشگاه ووکامرس

تعداد : تعداد محصولاتی را که مشتری سفارش داده است
مبلغ : هزینه محصول را نشان می دهد
مجموع : مجموع کل هزینه های محصولات را نشان می دهد
کلاس مالیات : کلاس های مالیات را نشان می دهد که در بخش های قبل آموزش های ووکامرس درباره ان داده شده است

مجموع سفارشات
این بخش شامل مالیات ها و مجموع مبلغ سفارشات می باشد که شما می توانید این مقادیر را به صورت دستی وارد نمایید و یا از طریق گزینه ” محاسبه مجموع ” مقدارشان را محاسبه نمایید.مجموع هزینه از موارد زیر تشکیل شده است :

  • تخفیف سبد – تخفیف قبل از مالیات : به صورت خودکار می تواند حساب شود
  • تخفیف سفارش – تخفیف پس از مالیات : به صورت دستی وارد می شود
  • هزینه حمل و نقل : تمام هزینه ها به جز مالیات
  • روش های حمل و نقل : نوع روش حمل و نقل را مشخص می کند
  • مالیات سبد – مالیات بر کل سبد مالیاتی
  • مالیات حمل و نقل – مالیات تمام فرآیند حمل و نقل
  • مجموع سفارشات
  • روش پرداخت : نوع روش پرداخت

در این قسمت با دو گزینه روبرو هستیم :
محاسبه مالیات
محاسبه مجموع
که برای محاسبه مالیات باید به قیمت محصول توجه داشت و مالیات را هم با توجه به آدرس حمل و نقلی که مشتری وارد کرده است ،محاسبه می شود و اگر مشتری ادرسی را وارد نکرده باشد به صورت پیش فرض از روی محل فروشگاه محاسبه می گردد .

اضافه کردن سفارش
برای اضافه کردن سفارش به صورت دستی، باید بر روی قسمت سفارشات فروشگاه کلیک کنید و یک سفارش جدید ایجاد می شود که شما باید جزییات سفارش جدید را در این فرم وارد نمایید و وضعیت سفارش را مشخص کنید و در آخر ذخیره نمایید.

یادداشت های سفارشات
این قسمت جهت یادآوری برای بعضی موارد مثل نتایج پرداخت و موارد دیگر می باشد.

نکاتی برای مدیریت سفارشات فروشگاه ووکامرس

دوستان عزیز این بخش از اموزش های ووکامرس به پایان رسید
در این اموزش من به بررسی تمامی موارد موجود در بخش سفارشات ووکامرس در پیشخوان فروشگاه پرداختم. شما می توانید با مطالعه این آموزش ووکامرس مشکلات خود را در این زمینه رفع نمایید.در صورت بروز مشکل ان را با ما در میان بگذارید.
از همراهی شما دوستان عزیز سپاسگزارم

منبع : فریش تم ارائه دهنده قالب های وردپرس تجاری و قالب وردپرس خبری

کانال تلگرام فریش تم
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • دیدگاه و سوالات شما توسط کارشناسان ما بین 1 تا 12 ساعت پاسخ داده خواهد شد.
  • از ارسال دیگاه جهت پشتیبانی محصولات تجاری خود داری کنید و برای پشتیبانی از بخش پشتیبانی سایت اقدام کنید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.