خانه / وبلاگ / بازاریابی اینترنتی / بازاریابی محتوا / چه نوع محتوایی باید رایگان باشد و چه نوع محتوایی را باید فروخت؟ قسمت دوم
sale

تاریخ انتشار: آذر 14, 1394 تعداد بازدید: 2,203 بازدید تعداد دیدگاه ها: 0

چه نوع محتوایی باید رایگان باشد و چه نوع محتوایی را باید فروخت؟ قسمت دوم

چه نوع محتوایی باید رایگان باشد و چه نوع محتوایی را باید فروخت؟ قسمت دومReviewed by پیمان پیرانی on Dec 5Rating: 5.0چه نوع محتوایی باید رایگان باشد و چه نوع محتوایی را باید فروخت؟ قسمت دومدر مواقعی که کاربر حاضر به پرداخت پول برای استفاده از یک محتوای رایگان باشد، تحت شرایطی خاص می توانید آن را پولی کنید. در ادامه این شرایط را بررسی می کنیم

در اولین قسمت از این مطلب، در مورد محتوای رایگان و مزایا و موقعیت هایی که می تواند در اختیار تان قرار دهد، صحبت کردیم. اگر هنوز آن مطلب را مطالعه نکرده اید، پیشنهاد می کنیم هر چه سریع تر این کار را انجام دهید؛ چون حالا قصد داریم در مورد مزایای محتوای پولی صحبت کنیم و ببینیم چه زمانی بهتر است محتوای مان را در ازای دریافت هزینه در اختیار کاربر قرار دهیم.

اگر محتوای رایگان شما ارزش بالایی داد، فکر می کنید مردم حاضرند چه مقدار برای داشتنش هزینه کنند؟

در مواقعی که کاربر حاضر به پرداخت پول برای استفاده از یک محتوای رایگان باشد، تحت یک شرایط خاص، می توانید آن را پولی کنید. در ادامه این شرایط را بررسی می کنیم:

  • مردم محتوا را می خواهند، چون ارزش ویژه ای دارد.
    این نوع محتوا باید:
    * اطلاعات زیاد و مفیدی در زمینه شغل و زندگی کاربر ارائه دهد.
    * منجر به ایجاد درآمد و ثروت برای او شود.
    * در وقت و زمان او صرفه جویی زیادی ایجاد کند.
    * برای او شهرت و محبوبیت بیاورد.
    اگر هر یک از موارد فوق در محتوای شما موجود باشد، مطمئن باشید کاربر حاظر به پرداخت هزینه بابت آن خواهد شد.
  • محتوایی که ارائه می دهید، به آسانی پیدا نمی شود.
    گوگل موقعیت های زیادی برای دستیابی به انواع اطلاعات در اختیار عموم قرار داده است. بخش زیادی از این اطلاعات، در سال های قبل از گوگل بسیار کمیاب بودند و یا کلا خارج از دسترس به نظر می رسیدند.
    اما این بدان معنا نیست که می توان هر نوع اطلاعاتی را به آسانی به دست آورد. هنوز هم چیز هایی وجود دارند که پیدا کردن شان حتی با استفاده از گوگل، بسیار سخت و گاها غیر ممکن است.
    اگر محتوایی که در اختیار دارید و یا تولید می کنید، از این نوع محتواست، حتما به فکر فروش آن باشید.

چرا مردم محتوا را می خرند؟

با وجود این همه محتوای رایگان در فضای اینترنت، اگر فکر می کنید مردم تنها خواستار این نوع محتوا هستند، در اشتباهید.

در چند سال اخیر، محتوای پولی، بیشترین محبوبیت و تقاضا را به خود دیده است. از کتاب گرفته تا کلاس های آموزشی و … که همه و همه در اینترنت ارائه می شوند.

یکی از اصلی ترین دلایل این امر، اعتماد است.

پیشنهاد مطالعه: 4 ویژگی یک محتوای پر طرفدار و خواندنی

یکی از خصوصیت های روانشناختی مغز این است که آموزش پولی را ارزشمند تر و بهتر از آموزش رایگان می داند. یعنی اعتماد افراد به محتوای پولی بیشتر از محتوای رایگان است.

همچنین:

مردم حاضرند راهنما های عمیق و قدم به قدم را بخرند

اگر بخواهید محتوایی را رایگان ارائه کنید، معمولا به صورت تکه تکه و جداگانه خواهد بود. اما اگر همین مطالب یک جا جمع شوند و در قالب یک آموزش جامع و دقیق فروخته شوند، محبوبیت زیادی کسب خواهند کرد.

مردم همیشه هزینه متمایز بودن را پرداخت خواهند کرد

کافیست به کاربر بقبولانید که در ازای پرداخت هزینه، می تواند وارد جمع خاص و منحصر بفرد شما شود. بزرگ ترین خصوصیت این جمع نه چندان بزرگ این است که مزیت رقابتی بزرگی را نسبت به دیگران در اختیار فرد خواهد گذاشت.

پیشنهاد مطالعه: چهار فرمت فراموش شده تولید محتوا؟

مردم همیشه برای تکنولوژی بهتر و با کیفیت تر هزینه خواهند کرد

کیفیت اطلاعات اهمیت بالایی دارد؛ اما نحوه ارائه آن و تکنولوژی استفاده شده برای ایجاد آن نیز تاثیر گذاری فوق العاده ای دارد.

با استفاده از جدید ترین و به روز ترین تکنولوژی ها، خواهید توانست ارزش محتوای خود را در ذهن کاربر چند برابر کنید.

مردم حاضرند برای استفاده از تجربه ها پول پرداخت کنند

این یک اصل غیر قابل انکار است: مردم شاید گفته های شما را فراموش کنند، اما حسی که گفته هایتان ایجاد می کند را فراموش نخواهند کرد.

همه ما حاضریم برای یک تجربه به یاد ماندنی هزینه کنیم.

اگر بتوانید مردم را سرگرم کنید، شاد کنید، و در عین حال آموزش دهید، موفقیت تان تضمین شده است.

خوب، تعدادی از خصوصیت های مورد نیاز برای یک محتوای پولی را بررسی کردیم و دانستیم چه زمانی باید محتوا را فروخت. اما نیمه دیگر ماجرا این است که محتوای رایگان باید چگونه باشد؟

چه نوع محتوایی را نباید هیچ وقت رایگان ارائه داد

در این مورد نمی توان جواب های قطعی و دقیق داد، اما قوانین و استثنا هایی وجود دارد که باید بدانید.

Capture

محتوای رایگان نباید بسیار کامل باشد

سعی نکنید تمامی سوال ها را پاسخ دهید و تمامی راهکار ها را معرفی کنید. چون با انجام این کار، به جای کمک کردن، مخاطب را غرق خواهید کرد و همچنین نخواهید توانست انگیزه کافی برای پرداخت هزینه را در او ایجاد کنید.

محتوای رایگان نباید “چگونگی” مساله را کاملا افشا کند

محتوای رایگان باید بیشتر روی سوال های ” چه چیزی؟” و “چرا؟” تمرکز کند.

با انجام این کار، انگیزه کافی برای دنبال کردن مطلب و رسیدن به جواب نهایی – یعنی “چگونه؟” – در کاربر ایجاد خواهد شد.

بهتر است در محتوای رایگان، تعدادی از تکنیک ها و روش ها را ارائه دهید؛ سپس بررسی دقیق و کامل استراتژی ها را به محتوای پولی محول کنید.

دسترسی به محتوای رایگان نباید سخت باشد

کاربران بعد از این که متوجه شوند در قسمت پولی وبسایت شما ارزش زیادی نهفته است، حاضرند از موانع زیادی رد شوند. اما اگر در همان ابتدای کار با موانع روبرو شوند و مطمئن نباشند که در پس آن ها چه چیزی انتظارشان را می کشد، ترک تان خواهند کرد.

با استفاده از محتوای رایگان می توانید گوشه ای از ارزش خود را نشان شان دهید و تشویق شان کنید محتوای پولی را نیز بخرند.

محتوای رایگان نباید از کاربر بخواهد که کار های سخت و پیچیده انجام دهد

مردم تنها زمانی به اندازه کافی تلاش خواهند کرد که مطمئن باشند بازده زیادی در انتظار شان است.

اگر بلافاصله و بدون هیچ مقدمه ای وارد جزئیات و کار های سخت شوید، شکست خواهید خورد.

پیشنهاد مطالعه: آیا استراتژی تولید محتوای تان شکست خورده؟ شاید این نکات را رعایت نکرده اید

 money-rolls

با دانستن نکات بالا احتمالا یک دیدگاه کلی و جامع از محتوای پولی و رایگان به دست آورده اید و می دانید هر کدام چه خصوصیاتی دارند. حالا می توانید در مورد استراتژی تولید محتوای خود بهتر تصمیم بگیرید و سود دهی بیشتری داشته باشید.

این را هم بدانید که ماجرا همینجا تمام نمی شود؛ در آینده نیز بحث و بررسی بیشتر و عمیق تری خواهیم داشت. پس همراه ما باشید.

ارائه دهنده فریش تم : قالب وردپرس , پوسته وردپرس , آموزش وردپرس , سئو , آموزش سئو

کانال تلگرام فریش تم
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • دیدگاه و سوالات شما توسط کارشناسان ما بین 1 تا 12 ساعت پاسخ داده خواهد شد.
  • از ارسال دیگاه جهت پشتیبانی محصولات تجاری خود داری کنید و برای پشتیبانی از بخش پشتیبانی سایت اقدام کنید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.