خانه / وبلاگ / بازاریابی اینترنتی / ایمیل مارکتینگ / می خواهید وبسایت تان ترافیک بیشتری داشته باشد؟ بهترین راهکار این است…
growth

تاریخ انتشار: شهریور 3, 1394 تعداد بازدید: 346 بازدید تعداد دیدگاه ها: 0

می خواهید وبسایت تان ترافیک بیشتری داشته باشد؟ بهترین راهکار این است…

می خواهید وبسایت تان ترافیک بیشتری داشته باشد؟ بهترین راهکار این است...Reviewed by فریش تم on Aug 25Rating: 5.0می خواهید وبسایت تان ترافیک بیشتری داشته باشد؟ بهترین راهکار این است..."چگونه می توانم ترافیک وبسایت خود را افزایش دهم؟" سوال بالا یکی از اصلی ترین دغدغه های صاحبان وبسایت و وبمستر هاست. از نظر ما بهترین و موثر ترین جواب این است...

سلام خدمت وب مستران عزیز و همراهان فریش تم

“چگونه می توانم ترافیک وبسایت خود را افزایش دهم؟”
سوال بالا یکی از اصلی ترین دغدغه های صاحبان وبسایت و وبمستر هاست. از نظر ما بهترین و موثر ترین جواب این است: افزایش تعداد اعضای خبرنامه.

بعد از بررسی صد ها وبسایت در طول چند سال، به این نتیجه رسیدیم که تعداد افرادی که در خبرنامه ایمیل شما ثبت نام کرده اند، رابطه مستقیمی با میزان ترافیک سایت دارد.

اجازه دهید در ادامه همین مطلب آمار و ارقام مربوط به این مساله را دقیق تر بررسی کنیم.

می خواهید وبسایت تان ترافیک بیشتری داشته باشد؟

همان طور که در تصویر بالا می بینید، تعداد کاربرانی که در خبرنامه ایمیل وبسایت HubSpot ثبت نام کرده اند، از سال 2011 تا 2014 نشان داده شده است.

در تصویر پایین نیز میزان ترافیک (تعداد بازدید) همین وبسایت را مشاهده می کنید:

می خواهید وبسایت تان ترافیک بیشتری داشته باشد؟

دلیل جهش های بزرگ در سال های 2012 و 2013 چیست؟

در اواخر سال 2012 این وبسایت تغییراتی در صفحات فرود خود داد و یک گزینه برای اشتراک در خبرنامه ایمیل، در پایین فیلد ثبت نام قرار داد. (در تصویر زیر با فلش نارنجی نشان داده شده است):

می خواهید وبسایت تان ترافیک بیشتری داشته باشد؟

یعنی از سال 2012 به بعد، وقتی یک کاربر وارد صفحه ورود این وبسایت می شود و می خواهد یک کتاب الکترونیکی و یا ویدیوی رایگان را دریافت کند، بعد از وارد کردن مشخصات و ایمیل خود، می تواند انتخاب کند که آیا می خواهد در خبرنامه نیز عضو شود و مطالب وبسایت را دریافت کند، یا نه.

شاید تصور کنید یک تغییر کوچک است و تاثیر چندان زیادی نمی تواند داشته باشد؛ اما نتایج چیز دیگری نشان می دهند. درست بعد از این تغییر کوچک، تعداد ثبت نام کننده ها در خبرنامه ایمیل با سرعت بسیار بالا رشد کردند و در عرض سه ماه دو برابر شدند.

رشد کلی عضویت افراد در خبرنامه از سال 2012 تا 2013 به حدود 147 درصد رسید.

همان طور که در دو نمودار اولی مشاهده کردید، همزمان با این تغییرات، رشد تعداد بازدید کننده ها نیز آغاز شد.

البته این نکته مهم را هم یاد آوری کنیم که برای رشد یک وبسایت عوامل بسیار زیادی دخیل هستند، مثلا: تعداد پست ها در روز، زمان بندی انتشار مطالب، موضوعات مطالب، و … پس نمی توانیم همه رشد انجام شده را به حساب این تغییر کوچک بگذاریم، ولی در کل می بینیم که تاثیر زیادی داشته است.

چرا افزایش تعداد عضو های خبرنامه موجب افزایش ترافیک می شود؟

وقتی شما هر روز مطالبی را در وبسایت خود نوشته و منتشر می کنید، آن مطالب بعد از چند روز از بین نمی روند و می شود گفت برای همیشه وجود خواهند داشت.

و به لطف موتور های جستجو، این مطالب قدیمی می توانند بیش از پیش اهمیت داشته باشند و بازدید و نرخ تبدیل وبسایت را افزایش دهند. به عنوان مثال همین وبسایت HubSpot که معرفی کردیم، 75 درصد ترافیک روزانه اش را از مطالب قدیمی (بیشتر از 1 ماه) به دست می آورد.

این یک نکته مثبت است، اما می تواند مساله ساز نیز باشد. این که بخواهید هر روز یا هر هفته چند مطلب بنویسید و یک ماه منتظر باشید تا نتیجه اش را ببینید، چندان جالب نیست. پس باید کاری کنیم که مطالب جدید مان نیز ترافیک قابل توجهی به دست آورند و دیده شوند.

همان طور که حدس زدید، چاره این مساله، خبرنامه ایمیل است. به جای این که منتظر ترافیک ارگانیک برای سایت مان باشیم، می توانیم با استفاده از لیست ایمیلی که در اختیار داریم، بازدید اولیه خوبی به وجود آوریم تا در هفته ها و ماه های آینده نیز ترافیک ارگانیک مان، حتی بهتر شود.

می خواهید وبسایت تان ترافیک بیشتری داشته باشد؟

چگونه این کار را انجام دهیم؟

فرض کنیم یک مطلب جدید نوشته و منتشر کردید. حالا باید به لیست ایمیل خود یک خبرنامه ارسال کرده و اعضای آن را از مطلب جدید با خبر کنید. (این خبرنامه می تواند از طریق شبکه های اجتماعی و تلگرام نیز انجام شود.) با انجام این کار بسته به تعداد ایمیل هایی که فرستاده اید، یک ترافیک اولیه ایجاد می شود. این ترافیک مزایای زیادی دارد. هم باعث می شود طرفداران تان شما را فراموش نکنند، هم باعث به اشتراک گذاری مطالب تان می شود، و هم کاربران را با مطالب دیگر تان آشنا می کند. اما مهم تر از همه، باعث افزایش رتبه مطلب جدید در رنکینگ موتور های جستجو می شود.

در این صورت، هرچه از زمان انتشار مطلب می گذرد و بازدید کننده های ارگانیک آن بیشتر می شود، رتبه آن نیز در موتور های جستجو بهتر می شود.

اجازه بدهید باز هم یک مثال از همان وبسایت بزنیم.

در تصویر زیر میزان بازدید های یک مطلب را چند روز پس از انتشار می بینید:

initial-blog-post-traffic-2

واضح است تعداد بازدید کننده هایی که از طریق خبرنامه ایمیل آن را مشاهده کرده اند، بسیار زیاد است (حدود 73 درصد).

تصویر زیر نیز تفکیک میزان بازدید کننده های همان مطلب، پس از چند ماه است:

organic-search-traffic-over-time

می بینید که سهم بازدید کننده های ایمیل بسیار کمتر از سهم بازدید ارگانیک موتور های جستجو است. می توانیم بالا بودن حجم ترافیک ارگانیک را تا حد زیادی وابسته به آن بازدید های بالای اولیه بدانیم.

قبلا هم مطالبی در مورد تکنیک های منسوخ افزایش ترافیک منتشر کرده ایم، مطالعه آن ها نیز می تواند برایتان مفید باشد.

ارائه دهنده فریش تم : مرجع قالب وردپرس , پوسته وردپرس , افزونه وردپرس , آموزش وردپرس , سئو , آموزش سئو

کانال تلگرام فریش تم
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • دیدگاه و سوالات شما توسط کارشناسان ما بین 1 تا 12 ساعت پاسخ داده خواهد شد.
  • از ارسال دیگاه جهت پشتیبانی محصولات تجاری خود داری کنید و برای پشتیبانی از بخش پشتیبانی سایت اقدام کنید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.