خانه / وبلاگ / گوناگون / افزایش فروش / نحوه بررسی تعامل با کاربر در وردپرس با گوگل آنالیتیکس Google Analytics

تاریخ انتشار: آبان 29, 1396 تعداد بازدید: 93 بازدید تعداد دیدگاه ها: 0

نحوه بررسی تعامل با کاربر در وردپرس با گوگل آنالیتیکس Google Analytics

آیا شما به درستی تعامل با کاربر در سایت وردپرسی خود  را دنبال می کنید؟ ارتباط با کاربر در سایت وردپرس بکی از مهم ترین ملاک های بازده سایت است در این آموزش وردپرس با نحوه بررسی تعامل کاربران وردپرسی به کمک گوگل آنالیز می پردازیم. تعامل با کاربر یکی از مهمترین معیارهای پیاده سازی است زیرا به شما کمک می کند که به طور استراتژیک برای رشد برنامه ریزی کنید. در این مقاله ما به شما نحوه بررسی تعامل با کاربران در وردپرس با Google Analytics را نشان خواهیم داد.

 

چرا باید بررسی تعامل با کاربر را با  Google Analytics دنبال کنید

به طور کلی، صاحبان وبسایت ها، ترافیک و نمایش صفحات را مهمترین شاخص عملکرد وب سایت خود می دانند. آنها تصور می کنند که ترافیک بیشتر باعث تغییر و فروش بیشتر خواهد شد.

این کاملا درست است همچنین می توانید نتایجی حتی بهتر از این از طریق پیگیری و بهینه سازی تعامل با کاربر بدست آورید. ارتباط با کاربران وردپرس نشان می دهد که کاربران زمانی که وارد وب سایت شما می شوند چه کاری انجام می دهند. این به شما کمک می کند الگوهای بسیار جذاب رفتار کاربران را شناسایی کنید که منجر به تغییر بیشتر و فروش می شود.

به عنوان مثال، شما ممکن است متوجه شوید که بازدید از یک صفحه خاص 10 برابر احتمال بیشتری برای خرید در برابر هر صفحه دیگری در وب سایت شما دارد. شما می توانید از این بینش برای جلب توجه بیشتر کاربر به آن صفحه استفاده کنید.

برای بررسی تعامل کاربران در وب سایت هایمان، از گوگل آنالیتیکس با ترکیب افزونه وردپرس محبوب MonsterInsights استفاده می کنیم. اگر قبلا برای گوگل آنالیتیکس ثبت نام نکرده اید، می توانید از دستورالعمل های راهنمای ما در مورد چگونگی نصب گوگل آنالیتیکیس در وردپرس استفاده کنید.

سپس، شما باید افزونه رایگان وردپرس MonsterInsights را نصب و فعال کنید. ما توصیه می کنیم نسخه Pro این افزونه را دریافت کنید. در حال حاضر سوال اکثر افراد این است که چرا باید یک افزونه نصب کنیم، درحالی که فقط می توان کد اسکریپت گوگل آنالیتیکس را در پایین صفحه وب وارد کرد.

دلیل این است که با قرار دادن یک لینک ساده در پایین صفحه، شما اطلاعات کلیدی تعامل کاربر را از دست می دهید. شما نمی دانید کدام لینک های خروجی کلیک کلاینت است، کدامی فرم ها بالاترین میزان رشد را دارند، کدام محصولات در فروشگاه آنلاین شما دارای بهترین رشد هستند، کدام  لینک ها و یا تبلیغاتی بیشترین کلیک را دریافت می کنند و غیره.

افزونه MonsterInsights به طور خودکار همه این موارد را در اختیار شما قرار می دهد. این فرایند به کارگیری کد های تجزیه و تحلیل و اسکریپت های پیگیری رویداد در پایین صفحه اتوماتیک است، بنابراین شما نیازی به پیکربندی و اقدام برای تغییر سادگی کد ندارید.

حال که گوگل آنالیتیکیس را با MonsterInsights راه اندازی کرده اید، بیایید نگاهی به نحوه بررسی سایر معیارهای تعامل کاربر سایتتان بپردازیم.

تعامل با کاربران در وردپرس

1# بررسی محتوای محبوب سایت شما

اولین چیزی که می توانید بفهمید این است که کدام پستهای وبلاگ و صفحات سایت محبوب ترین در میان کاربران شماست؟ این صفحات و پست ها در وب سایت شما بیشترین میزان ترافیک را دارند.

فهمیدن این که کاربران از سایت شما چه چیزی می خواهند، می تواند به شما در برنامه ریزی یک استراتژی تولید محتوا کمک کند که باعث گسترش کارهای قبلی شما می شود. MonsterInsights این کارها را واقعا ساده می سازد. شما فقط نیاز به بازدید صفحه گزارش در مدیریت وردپرس خود دارید. شما محبوب ترین مطالب خود را در بخش ” Top posts and pages” پیدا کنید.

همچنین، شما همچنین می توانید منابع ترافیکی خود را ببینید. این به شما یک ایده کلی از جایی که ترافیک سایت را شامل می شود به شما می دهد.

در اکثر وب سایت ها، 90٪ از ترافیک آنها به 10٪ از صفحات می رسد. هنگامی که این صفحات را پیدا می کنید، می توانید آنها را برای حداکثر رشد با ارتقاء محتوا بهینه سازی کنید.آن گاه متوجه خواهید شد که ب ارتقاء های محتوایی می تواند بازدید سایتتان را به میزان 845٪ افزایش دهد.

بررسی محتوای محبوب سایت شما

2# بررسی نحوه استفاده کاربران با فرم ها در وب سایت شما

اکثر وب سایت ها به فرم های تماس برای جمع آوری اطلاعات و بازخوردهای کاربر نیازمند هستند. متاسفانه اکثر پلاگین های فرم تماس به شما امکان بررسی دقیق و تبدیل داده ها را نمی دهد. MonsterInsights به شما این امکان می دهد تا رویدادهای گوگل آنالیتیکس را مشاهده کنید تا ببینید که چند بار فرم های شما مشاهده و ارسال شده اند.

برای فعال کردن قابلیت بررسی فرم ها، شما باید از صفحه Addons بازدید کنید. در این صفحه، شما باید افزونه فرم ها را نصب و فعال کنید. هنگامی که قابلیت بررسی فرم فعال شده، MonsterInsights به طور خودکار تمامی فرم ها را در وب سایت شما بررسی می کند. این قابلیت به طور خودکار با پلاگین های فرم تماس مانند WPForms، فرم های نینجا، فرم های مهارتی و فرم های دیگر کار می کند. MonsterInsights همچنین فرم نظر سنجی، فرم ثبت نام کاربر و موارد دیگر را بررسی می کند.

برای دیدن نحوه انجام بررسی فرمها، باید از حساب گوگل آنالیتیکیس خود دیدن کنید. در داشبورد گوگل آنالیتیکس روی «رویدادها» و سپس «رده رویداد» کلیک کنید و نهایتا روی «Form» کلیک کنید.بعدا باید روی «برچسب رویداد» کلیک کنید تا آمار برای فرم های مختلف در وب سایت شما مشاهده شود.از آنجا، می توانید بر روی هر شکل کلیک کنید تا تجربیات و تبدیلات خود را ببینید.

 

3# بررسی فروشگاه های آنلاین در Google Analytics

گوگل آنالیتیکس ویژگی های زیادی برای فروشگاه آنلاین ارائه می دهد. با این حال این ویژگی ها به طور پیش فرض فعال نمی شوند و اکثر مدیران سایت حتی نمی دانند که این قابلیت وجود دارند. بررسی پیشرفته فروشگاه آنلاین به شما امکان می دهد تا رفتار خرید، رفتار پرداخت، عملکرد لیست محصولات، عملکرد فروش و چیزهایی بیشتر را ببینید. بهترین بخش این است که شما می توانید این داده ها را با کلیه ترافیک وب سایت خود ترکیب کنید تا نتایج بهتری را بدست آورید.

قابلیت بررسی فروشگاه آنلاین MonsterInsights برای وردپرس با ووکامرس و Easy Digital Downloads قابل اجرا است. اول، شما باید قابلیت بررسی فروشگاه آنلاین را در گوگل آنالیتیکیس فعال کنید. به حساب Google Analytics خود سر بزنید و به صفحه مدیریت وارد شوید بعد، شما باید بر روی “Ecommerce Settings” کلیک کنید.

اکنون بر روی نوار لغزنده در مرحله اول، Enable Ecommerce، آن را روشن کنید. شما باید روی دکمه Next Step کلیک کنید تا ادامه یابد. ما همچنین توصیه میکنیم تنظیمات پیشرفته فروشگاه آنلاین را فعال کنید.پس از اتمام کار، بر روی دکمه ارسال کلیک کنید تا تنظیمات خود را ذخیره کنید.

بعد، شما باید به قسمت مدیریت وردپرس خود وارد شوید. در صفحه افزودنی ها و نصب و فعال سازی« Ecommerce Addon »کلیک کنید. در این برگه، شما باید کادر کنار ” Use Enhanced eCommerce” را علامت بزنید و سپس دکمه ذخیره تغییرات را برای ذخیره تنظیمات خود کلیک کنید. در اینجا چند گزارش قوی بدست آمده از طریق فعال کردن بررسی فروشگاه انلاین در فروشگاه شما وجود دارد:

  • رفتار خرید
  • رفتار پرداخت
  • لیست محصولات عملکرد
  • عملکرد فروش

 

4# بررسی کسانی که روی تبلیغات شما کلیک می کنند با  Google Analytics

بسیاری از وبسایتها در هنگام ایجاد محتوای مفید برای تبلیغات آنلاین به تبلیغات متکی هستند. پلت فرم های تبلیغاتی مانند Google AdSense برخی گزارش های مربوط به آگهی ها و کلیک ها را ارائه می دهد. با این حال، با MonsterInsights و Google Analytics شما می توانید ببینید که چگونه کاربران با تبلیغات در سایت شما ارتباط برقرار می کنند. شما قادر خواهید بود:

بررسی میزان کلیک هر تبلیغ

کشف اینکه تبلیغات شما نادیده گرفته می شوند یا خیر موثرترین قسمت های برای درج آگهی را شناسایی کنید و موارد بیشتر…

ابتدا باید به صفحه Addons در سایت وردپرس مراجعه کنید. حال افزونه  Ad Tracking را نصب و فعال کنید. بعد، شما نیاز به اتصال گوگل آنالیتیکس به حساب Google Adsense خود دارید. به روی داشبورد گوگل آنالیتیکیس خود وارد شوید و روی دکمه « Admin» واقع در گوشه پایین سمت چپ صفحه کلیک کنید. در صفحه مدیریت، روی « AdSense linking» در زیر ستون کلیک کنید.

بعد، شما باید بر روی دکمه  لینک جدید AdSense کلیک کنید و سپس ویژگی AdSense را که میخواهید با گوگل آنالیتیکیس خود پیوند دهید را انتخاب کنید. مالکیت AdSense را انتخاب کنید و پیوند دهید. پس از آن، برای ادامه حرکت دکمه ادامه را کلیک کنید.سپس، شما باید نمایه نمایش Analytics را انتخاب کنید که در آن می خواهید اطلاعات AdSense شما در دسترس باشد. بر روی گزینه فعال کردن لینک کلیک کنید تا فعال شود.

پس از اینکه همه چیز را در گوگل آنالیتیکیس پیکربندی کردید، باید در سایت وردپرس خود به صفحه تنظیمات بروید. به برگه  Tracking» بروید و سپس بر روی بخش تبلیغات کلیک کنید.شما باید بررسی Google Adsense در MonsterInsights را فعال کنید. بررسی Adsense را در گوگل آنالیتیکیس با MonsterInsights فعال کنید. برای مشاهده گزارش های عملکرد AdSense خود، به حساب گوگل آنالیتیکیس خود مراجعه کنید و صفحه ناشر را ببینید.گزارش نمای کلی به شما یک آمار مختصر و قوی از معیارهای کلیدی AdSense می دهد. شما همچنین می توانید صفحات ناشر و گزارشگر ناشر را در گوگل آنالیتیکیس پیدا کنید.

google adsense

5# بررسی لینک های وابسته سایت شما در Google Analytic

بیشتر بازاریابان به استفاده از افزونه برای مدیریت لینک های وابسته نیازمند هستند. این باعث می شود که لینک های وابسته شما کاربر پسند تر باشد.

MonsterInsights به شما اجازه بررسی لینک های وابسته در گوگل آنالیز را می دهد. این به شما کمک می کند تا مشخص کنید کدام محصول وابسته خوب عمل می کند، کدام صفحات وابسته درآمد بیشتری تولید می کنند.برای فعال کردن قابلیت بررسی پیوند پیوسته، باید به صفحه تنظیمات مراجعه کنید. به زبانه ردیابی بروید و سپس روی « Affiliate links » کلیک کنید.شما باید برچسبی را که میخواهید برای آن لینکها در گزارشهای گوگل آنالیتیکیس خود استفاده کنید، ارائه دهید.

بعد، دکمه ذخیره تغییرات را برای ذخیره تنظیمات خود کلیک کنید.

MonsterInsights به شما این امکان را می دهد تا کلیک های وابسته را به عنوان رویدادهای گوگل آنالیتیکس بررسی کنید.برای پیدا کردن یک گزارش کلی از لینک کلیک کنید، می توانید به قسمت رویدادها بروید. کلیک پیوند وابسته شما با برچسبی که قبلا انتخاب کرده اید نشان داده می شود.

توجه: بیشتر پلاگین های وابسته به وردپرس ممکن است به شما آمار لینک ها را ارائه دهد. اما بسیاری از این آمار ها نادرست است، زیرا بسیاری از بررسی های تجزیه و تحلیل مبتنی بر وردپرس به دلیل ذخیره سازی نادرست است. گوگل آنالیتیکس تنها راه درست تجزیه و تحلیل است.

 

6# بررسی میزان گشت و گذار کاربران در Google Analytics

میزان گشت و گذار به معنی درصد کاربرانی است که به وب سایت شما وارد می شوند و تصمیم می گیرند به صفحه دوم سایت شما هم مراجعه کنند گفته می شود. برای بررسی نرخ گشت و گذار وب سایت شما باید به داشبورد گوگل آنالیتیکیس وارد شوید و سپس به صفحه بررسی بروید. شما می توانید صفحات را با نرخ بازده بالاتر یا پایین تر مرتب کنید تا ببینید کدام صفحات اجرا نمی شوند.

میزان گشت و گذار بالاتر نشان می دهد که شما قادر به متقاعد کردن کاربر برای بازدید از صفحات دیگر نیستید. کاربران می توانند وب سایت را با کلیک کردن بر روی دکمه برگشت در مرورگر خود، کلیک کردن بر روی یک لینک خروجی یا بسته شدن پنجره، ترک کنند.میزان گشت و یک معیار کاملا طبیعی است. با این حال، میزان بازدهی بالاتر نشان دهنده مشکلات وبسایت شما است که بر تجربه کاربر تاثیر می گذارد و موجب کاهش تعامل کاربران سایت می شود.

میزان گشت و گذار قابل قبول برای وب سایت شما چیست؟

میزان گشت و گذار عالی بین 30٪ تا 50٪ است. با این حال، بیشتر وب سایت ها بین 50٪ تا 70٪ میزان بازدهی میانگین دارند که قابل قبول است. میزان گشت و گذار بیش از 70٪ برای وب سایت ها میزان ضعیفی است.همه وب سایت ها با هم برابر نیستند و این نشان دهنده آن است که میزان متوسط گشت و گذار در سایت بستگی به انواع سایت ها دارد

 

7# بررسی زمان در وب سایت شما

یکی دیگر از شاخص هایی که نشان دهنده تعامل کاربر با سایت، مدت زمان بازدید یا زمان مصرف شده در سایت شما است. اگر کاربران سایت را بدون صرف زمان کافی برای نگاه کردن به صفحات سایت رها کنند، این یک مشکل است که باید برطرف شود.

گوگل آنالیتیکیس می تواند به شما نشان دهد میانگین زمانی که کاربران در هر بازدید در سایت صرف می کنند چقدر است. به صفحه مرور بروید در این صورت آن را در بین آمارهای دیگر مشاهده خواهید کرد. همچنین می تواند به شما نشان دهد که هر کاربر چقدر زمان صرف مشاهده صفحات می کند. برای مشاهده به مسیر زیر مراجعه کنید Behavior » Site Content » All Pages

 

8# بررسی صفحات بازدید شده در هر بازدید با Google Analytics

صفحات بازدید شده در هر بازدید معیار دیگری است که نشان دهنده تعامل کاربران سایت شما است. نمایش بیشتر صفحات در هر بازدید همچنین باعث افزایش زمان بازدید کاربران در سایت شما می شود و میزان بازدهی را افزایش می دهد.

گوگل آنالیتیک نمایش کلی صفحات را برای یک دوره معین در صفحه «مخاطبین» نشان میدهد. با این حال، برای پیگیری تعامل کاربر شما همچنین می خواهید برای مشاهده نمایش صفحات در هر جلسه.

بررسی بازدید صفخات در Google Analytics

همچنین با مراجعه به صفحه Acquisition » » سپس صفحه کانالها، می توانید بازدید های صفحه را بر اساس منبع و کانال ملاحظه کنید.

صفحات بازدید شده در هر بازدید توسط کانال

این بررسی به شما کمک می کند تا ببینید کدام کانال ها ترافیک بهتری برای وب سایت شما داشته است، بنابراین شما می توانید تلاش های خود را در زمینه های رسیدن به نتیجه مطلوب متمرکز کنید.

در تـلگـرام فــریــش تـم عضـو شـوید | تخفـیف های ویـژه و محصـولات جـدید